JOBBIK: 125-ös segédmotorokat!

JOBBIK: 125-ös segédmotorokat!

- Kategória: Hírek, Kiemelt cikk
11

A Jobbik eltörölné a regisztrációs adót és a jelenlegi 50-ről 125 köbcentiméterre emelné a segédmotor-kerékpárok lökettérfogat-határát. (Frissítve: A javaslatot azóta elvetették, azonban nem sokkal később engedélyezték, hogy népi kezdeményezés hozzon változást – az aláírásgyűjtés részletei itt!)

Volner János, a párt szakpolitikusa szerdai budapesti sajtótájékoztatóján jelezte, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezte a 125 köbcentiméteres lökettérfogatú kismotorok segédmotor-kerékpárrá történő minősítését. Mint mondta, meggyőződése, hogy ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága, jelentősen csökkenhetne a légszennyezés és parkolóhelyek tömegei szabadulhatnának fel.

Egy autójogsival is száguldhatnánk a nyolcadliteres vasakkal. Támogatjuk, ha rendszám és képzés is jár mellé

Volner János szerint nagyon sok autóst jelenleg az tart vissza a városi robogós közlekedéstől, vagy az elővárosi, agglomerációs ingázástól, hogy az 50 köbcentiméteres lökettérfogatú segédmotor-kerékpárokat veszélyesnek tartják, mivel azokkal nem lehet felvenni a városban közlekedők tempóját.

A szakpolitikus törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben. Kormányoldalról eddig nem érkezett válasz a javaslatra, de úgy tudjuk, hogy várhatóan nem közvetlenül döntenek majd a kérdésben, hanem egy külső szakértői csoport javaslata alapján, autósiskolák bevonásával fogják bevezetni, a nyugaton már elterjedt “125 ccm = B jogosítvány” rendeletet – ez automatikusan vagy könnyített, olcsó, gyors tanfolyam keretén belül adna A1 jogosítványt az autóvezetőknek.

Hegylakók komment: a rendszám nélküli robogók és kismotorok tulajdonosai így is rendre több balesetért felelősek, mint a gyakran száguldozó renitenseknek beállított motorvezetők. Vajon mi történne, ha a kétkerekűt csak fotón látott autósok bármelyike egy 120-140 km/órás végsebességű motorra ülhetne, amin még rendszám sincsen, hogy egy-egy koccanás vagy szabálytalanság esetén azonosítani lehessen? Akárhogy is, ez példa nélküli lenne a kontinensen, nem is valószínű hát, hogy bármelyik felelősségteljes vezető megszavazná, feltűnéskeltésnek viszont megteszi. Tudom, hogy választások előtt nem illik népszerűtlen döntéseket hozni, de a közbiztonságra jó hatással lenne, ha a fentiek helyett inkább valós problémákkal foglalkoznának, és megoldanák az 50-es gépek és a kerékpárok rendszámozását…

(update, 2010.08.23 – megkerestük a tervezetet kidolgozó egyik munkatársat, mivel szerinte a sajtó már elferdítve közölte le a javaslatukat. Amint érdemi válasz érkezik részéről, természetesen leközöljük.)

(update2: 2010.12.28: lám, lám… eljött az év utolsó hónapja, és megérkezett a várva-várt bejelentés is: népi kezdeményezés/népszavazás dönthet a 125 köbcentiméterig érvényes B jogosítvány kérdésében)