JOBBIK: 125-ös segédmotorokat!

JOBBIK: 125-ös segédmotorokat!

- Kategória: Hírek, Kiemelt cikk

A Jobbik eltörölné a regisztrációs adót és a jelenlegi 50-ről 125 köbcentiméterre emelné a segédmotor-kerékpárok lökettérfogat-határát. (Frissítve: A javaslatot azóta elvetették, azonban nem sokkal később engedélyezték, hogy népi kezdeményezés hozzon változást – az aláírásgyűjtés részletei itt!)

Volner János, a párt szakpolitikusa szerdai budapesti sajtótájékoztatóján jelezte, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezte a 125 köbcentiméteres lökettérfogatú kismotorok segédmotor-kerékpárrá történő minősítését. Mint mondta, meggyőződése, hogy ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága, jelentősen csökkenhetne a légszennyezés és parkolóhelyek tömegei szabadulhatnának fel.

Egy autójogsival is száguldhatnánk a nyolcadliteres vasakkal. Támogatjuk, ha rendszám és képzés is jár mellé

Volner János szerint nagyon sok autóst jelenleg az tart vissza a városi robogós közlekedéstől, vagy az elővárosi, agglomerációs ingázástól, hogy az 50 köbcentiméteres lökettérfogatú segédmotor-kerékpárokat veszélyesnek tartják, mivel azokkal nem lehet felvenni a városban közlekedők tempóját.

A szakpolitikus törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben. Kormányoldalról eddig nem érkezett válasz a javaslatra, de úgy tudjuk, hogy várhatóan nem közvetlenül döntenek majd a kérdésben, hanem egy külső szakértői csoport javaslata alapján, autósiskolák bevonásával fogják bevezetni, a nyugaton már elterjedt “125 ccm = B jogosítvány” rendeletet – ez automatikusan vagy könnyített, olcsó, gyors tanfolyam keretén belül adna A1 jogosítványt az autóvezetőknek.

 

Hegylakók komment: a rendszám nélküli robogók és kismotorok tulajdonosai így is rendre több balesetért felelősek, mint a gyakran száguldozó renitenseknek beállított motorvezetők. Vajon mi történne, ha a kétkerekűt csak fotón látott autósok bármelyike egy 120-140 km/órás végsebességű motorra ülhetne, amin még rendszám sincsen, hogy egy-egy koccanás vagy szabálytalanság esetén azonosítani lehessen? Akárhogy is, ez példa nélküli lenne a kontinensen, nem is valószínű hát, hogy bármelyik felelősségteljes vezető megszavazná, feltűnéskeltésnek viszont megteszi. Tudom, hogy választások előtt nem illik népszerűtlen döntéseket hozni, de a közbiztonságra jó hatással lenne, ha a fentiek helyett inkább valós problémákkal foglalkoznának, és megoldanák az 50-es gépek és a kerékpárok rendszámozását…

(update, 2010.08.23 – megkerestük a tervezetet kidolgozó egyik munkatársat, mivel szerinte a sajtó már elferdítve közölte le a javaslatukat. Amint érdemi válasz érkezik részéről, természetesen leközöljük.)

(update2: 2010.12.28: lám, lám… eljött az év utolsó hónapja, és megérkezett a várva-várt bejelentés is: népi kezdeményezés/népszavazás dönthet a 125 köbcentiméterig érvényes B jogosítvány kérdésében)

Continental 2019

Facebook Comments

11 Comments

  1. Mióta érdekli a jobbikot, hogy az EU-ban mit mondanak?

  2. Egyszerű a képlet: regadó eltörlése = egymillió autós szavazó. 125 köbcentis határ bevezetése: három-négyszázezer motoros szavazó.
    Én kicsit sem bánom, inkább így manipuláljanak, mint pénzosztással…

    (halkan jegyzem meg: ha ez létrejön, végre beérik az öt éve (!) vásárolt Laverda projekt…)

  3. Te sem gondolod komolyan, h a 125-ös motorok rendszám nélkül közlekedhetnek? Ez az ötlet nincs átgondolva, senki nem gondolja komolyan és bármennyiben fogadok bárkivel, hogy nem fogják bevezetni!
    (Ebben a formában, gyakorlati oktatás nélkül nem is lenne szabad…)

  4. Ha ezt tényleg megcsinálják akkor rájuk fogok szavazni. Ha nem hát nem. Csak akkor nem marad senki értelmes akire lehetne szavazni…

  5. Darázs
    Szerte az Eu-ban működik, hogy B-s jogsival vezethetsz 125-ös mocit, mert rájöttek, hogy az 50ccm sajna városba kevés, és veszélyes, ha nem tudod tartani a forgalom ritmusát. Itt is “csak” gondolkodni kéne kicsit. Az már más kérdés, hogy nem kéne ugyanannaka szabálynak vonatkoznia az 50 ccmre, mint a 125-re, pl a 125-nél én nem törölném el a műszaki vizsgát. De legalább lehetne vezetni!

  6. Ha az 50-es kétüteműek mehetnek rendszám nélkül, akkor nem olyan őrült ötlet a 125-ös robogóknak is megengedni.
    Hangsúlyoznám, hogy tegyünk különbséget a 125-ös motorok és a 125-ös robogók között.
    A rendszámért cserébe mit kapnánk?
    Annak tudatát, hogy a mocink nyilván van tartva, ha ellopnák, talán nem olyan egyszerű egészben értékesíteni. Emellett olyan kiadásokat amik eladhatatlanná teszik a kisebb értékű használt 50-eseket.
    Amikor évtizedekkel ezelőtt az 50-eseket engedélyezték B-s jogsival, akkor csak 2 üteműek voltak az országban és más volt a közlekedés tempója és sűrűsége is.
    4 ütemre kell a nagyobb hengerűrtartalom ugyanakkora teljesítményre.
    Ráadásul a legtöbb robogó automata, nem kell váltogatni, nem nehezebb vezetni mint egy Simsont.

  7. Budai András

    http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?hun125B szerintem itt kell aláírni, ha tévedtem írjátok meg, ha pedig nem ti is írjátok alá

Válasz