Megalománia

Megalománia

- Kategória: Hírek
1

Kérdezzük meg bármelyik terepmotorost, hogy melyik az a tulajdonság, amelyet egy enduró vásárlásánál szem előtt tart. Biztos, hogy az első háromban lenne az alacsony tömeg, mint alapvető követelmény. Németországban melyik a legnagyobb darabszámban eladott motor? A megtankolva, felpakolva két és fél mázsás 1200GS…

Az európai – vagyis jobbára az európai – gyárak mit tehetnek, követik a divathullámot, és elindulnak a nagy GS és az 1200-es Tenere által kitaposott úton. A tavasszal beharangozott Triumph Tiger 800 is a kampány utolsó morzsáit dobálja a rajongók közé, de olyan módon, hogy véletlenül se nyugodjon meg a kedves vásárló – és persze a konkurencia sem: Tiger 1200?

Vajon csak beetetés a "kémfotó", vagy valóban jön a nagy Triple blokkos túraenduró változat?

Ha ez nem lenne elég, az Aprilia is feliratkozott a listára: új szegmensben mutatkozik be a talján cég, az ezerkettes, 90fokos elrendezésű V-motorral, mely 130 lóerőt biztosít a nagy Dorsoduro gazdájának. A futómű a “szokásos” – dupla 320 mm-es tárcsák elöl és 240-es hátul, radiális féknyergek – természetesen ABS-el -, 43mm-es fejreállított Sachs első villa, és saját fejlesztésű kipörgésgátló.

Új ellenfél a KTM SMT-nek, és az összes szerpentinezőnek

Ha ez nem lenne elég, két hónappal a hivatalos bemutatók előtt megszellőztették a hírt, hogy feltámasztják a híres Tuareg típusnevet, mely rögtön kétféle verzióban (a Shiver 750-es és a nagy Dorsoduro ezerkettes blokkjával) fog csatasorba állni.

Kimondani is szép: Aprilia Tuareg 1200. Vajon jövőre már tesztelhetjük?

Válság ide vagy oda, jövő tavasszal sem fogunk unatkozni: izgalmas és gyönyörű motorokkal lepnek meg bennünket a gyárak 2011-re.