Nembo 32 – Café racer fejtetőn!

Nembo 32 – Café racer fejtetőn!

- Kategória: Cikkek, Hírek, Őrületek
0

Különleges építésű, háromhengeres blokkal ellátott motort teszteltek Franciaországban. A Nembo 32 háromhengeres blokkja fejjel lefelé áll, magával hordozva ennek a megoldásnak minden előnyét és hátrányát. Ezek az olaszok mindig tudnak valami különlegeset alkotni…

nembo 32 cafá racer fordított motorblokk

A Daniele Sabatini által tervezett gép már ránézésre rendkívül különleges, a motorblokk fejtetőn áll benne. A hengerfej alulra került, a főtengely felülre, így a kenési rendszert az általunk megszokott utcai masinákhoz képest alaposan át kellett alakítani: szárazkarteres lett, az olaj külön van a blokktól tárolva. A leömlők kénytelenek megtenni a lengőkar alatt tenni néhány kanyart, hogy a teljesítmény szempontjából lehető legtökéletesebb hosszt elérjék.

nembo 32 café racer fordított motorblokk
Az idom alatt megbújik az alumínium benzintank, a szárazkarter olajtartálya és a légszűrő

Három eltérő lökettérfogatú gépről szólnak a hírek, a legkisebb verzió 1814 köbcenti, 160 lóerő és 162 Nm, a középső 1925 köbcenti, 200 lóerő és 182 Nm, a legnagyobb pedig 2097 köbcenti, 250 lóerő és 245 Nm nyomaték leadására képes. Mindhárom blokk levegő-olajhűtéses,  háromhengeres, hengerenkénti kétszelepes, SOHC vezérlésű, és hozzávetőleg 85kg tömegű.

nembo 32 café racer fordított motorblokk

Tömegközéppont magasabban van a fordított motor elrendezés miatt, ám a giroszkópikus hatások csökkennek, mivel a nehéz, forgómozgást végző motorikus alkatrészek a tömegközépponthoz közelebb esnek. Továbbá a vázon rengeteget tudtak tömegben spórolni, mivel a blokk fő teherviselő elemként funkcionál, a filigrán (segéd?)váz csupán rögzíti az első futóművet és az ülést.

Az első tesztkörökkor készült felvételek a boxban, a Franciacorta versenypályán:

További részletek a motorról:

Kirakodás a furgonból, és némi megfejteni való!
nembo32 caf racer forditott motorblokknembo 32 café racer forditott motorblokk

Hiányosnak tűnik! A tesztelés fázisában előre csupán egy oldalra került fék, pedig a másodiknak a felszerelésére is lehetőség volna. Legalább a leömlők kaptak bandázsolást.
nembo 32 café racer forditott motorblokknembo 32 café racer forditott motorblokk

Közelről szemlélve feltűnik a rengeteg CNC mart alkatrész és a szerelésnél használt tömítőpaszta:

nembo 32 café racer forditott motorblokknembo 32 café racer foditott motorblokk

Nagyításhoz kattints a képre!