Eldőlt: rendszámot kapnak a robogók

Eldőlt: rendszámot kapnak a robogók

- Kategória: Kiemelt cikk
12

A nagymotorok jelenlegi nyilvántartásától teljesen független, egyszerűsített, olcsó megoldást vezetnek be a kismotorok, robogók azonosítására.

A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményéből kiderült, hogy Magyarországon jelenleg nagyjából 600 ezer (!) kismotort, robogót használnak, így elkerülhetetlen, hogy a szomszédos országokhoz hasonlóan ezek is rendszámot viseljenek – áll a Világgazdaság beszámolójában. Ezúttal közlekedésbiztonsági okokkal indokolták, hogy újra nekifutottak a már sokszor elhalasztott, gigászi feladatnak.

kgfb fedezetlensegi dij forgalmi engedely
Kiemelték, hogy sok típuson például a rendszám felszereléséhez és megvilágításához szükséges szerkezetek sem állnak rendelkezésre, sokszor nincs valódi tulajdonjogot igazoló okirat, az pedig nem életszerű, hogy az összes érintett bírósági úton vagy közjegyzői nyilatkozattal szerezze be a hiányzó papírokat

Lesz rendszám, de nem úgy

Elmondták, hogy a hazai robogók többsége tíz évnél idősebb, jó részük – a mai környezetvédelmi előírások miatt – már forgalomba sem állhatna, és egyébként is a nagymotoroknál megszokott procedúra aránytalan magas költségeket róna az üzembentartókra, tulajdonosokra. Ezért aztán egy lényegesen egyszerűbb, eddig nem ismert eljárást vezetnek be, amihez viszont előbb jogszabály-módosításokra lesz szükség, s csak ezután kezdődhet meg a több mint félmillió jármű regisztrálása.

Arra nem tér ki a közlemény, hogy mi lesz az ötvenesként használt 125-ös robogókkal és motorokkal. Mivel egyszerűsített, műszaki vizsga nélküli eljárásról van szó, jó eséllyel megússzák a bliccelők, de persze igazoltatáskor és az egyre gyakoribb mobil teljesítményméréseken még ugyanúgy nyakon csípik őket

Ez a nyilatkozat egyébként egybevág a Magyar Gépjárműimportőrök egyesületének múltheti bejelentésével. Ők arról beszéltek, hogy lobbiznak a minisztériumnál, hogy a nyugati példához hasonlóan a biztosításhoz kapjanak egy azonosítóplakettet a robogótulajdonosok. Ennek egyik előnye, hogy így az adott évre szóló rendszámtábla költségét 12 egyenlő részben, a díjjal együtt fizethetik ki a tulajdonosok, ráadásul a plakett színéből ránézésre kiderül majd, hogy az illetőnek van-e érvényes kötelező felelősségbiztosítása az adott járműre.

Kapcsolódó anyag:

Minden harmadik robogós megbukott az ellenőrzésen

 

 

 

  • Yoss

    Elkerülhetetlen… Már miért lenne az, eddig is el lett kerülve. Jól látszik, hogy most is a várható bevétel a motiváció, semmi egyéb. Egy robi kötelezője, egész évre egy pár ezres, ezt nagyon fontos 12 darabra vágni. Komoly érv tényleg.

    • Jozsefne Simon

      a tabla arat osztanak el ,nem a dijat

    • Ven

      Az a baj, hogy a segédmotorok legalább egyharmada 50cc feletti és ugyanennyi közel alkalmatlan a forgalomban való részvételre. 600 ezer biztosított járművet említenek, de azok meg eleve bele sincsenek számolva, akik “kerékpárként “, vagy egyszerűen csak jogosítvány és egyéb más papírok nélkül használják.

    • LaciK

      Ha csak ez a bajod. Majd megemelik annyira a költségeket, hogy egyben ne tudd kifizetni.

  • gázkamra_ajtó

    Na végre! Már nagyon rég le kellett volna rendszámozni ezeket.

  • Stukov Jokeph

    biciklire mikor lesz? 🙂

  • Jozsefne Simon

    sok ,,robi,, nem er annyit,mint amennyi a dija lesz….gondolom,hianya miatt meg,buntit lehet szedni

  • Zoltán Takács

    Vázszám alapján azért a legtöbb “nagymotort” ki lehetne szúrni…

  • Pefefe

    Kb 10 éve figyelem, azóta minden évben van egy ilyen hír. Életszerűtlen.

  • Robi

    És hova ragasztod fel? Jó pár robogón le van vágva a sárvédő.
    Meg kell világítani? Gondolom az is ritka.

    “Nem ér annyit.” Akkor lehet járni busszal, vagy kocsival, ha az olcsóbb.

  • Bandesz

    Már megint egy cikk a lehetről, a hivatalos közlemény arról szólt hogy javaslatot tennének. Miért vezetitek félre az embereket az oldal látogatottsága érdekében? Ez megtévesztés.

  • Attila Tóth

    a csalók miatt szívnak az igazi robogósok