Olvasói: háromezer forint lesz a robogós műszaki vizsga?

Olvasói: háromezer forint lesz a robogós műszaki vizsga?

- Kategória: Gyorshírek
2

A kismotorok rendszámozásának hírére méhkasként bolydult fel a motorosvilág. Hozzánk is több kérdés érkezett a témában…

Berki Gábor: Igaz, hogy ezzel gyakorlatilag szemet hunynak a 80-as és 125-ös motorok felett, és vizsga nélkül rendszámot adnak rájuk? Jól gondolom, hogy ezzel végre legalizálhatom a kintről forgalmi nélkül hozott, ezért ötvenesként használt 100 köbcentis gépemet?

  • Nem, sajnos – és egyben – szerencsére nem igaz. Ha valóban biztosítói rendszámot kapnak a masinák, attól még nem lesz szabályos a motorod, sőt mivel hamis papírok alapján regisztráltatod majd ötvenesként, az okirat-hamisítás is terhelni fog.

Ronin C.: A regisztráció után az ötvenes quadomat is legálisan, rendszámmal használhatom majd közúton?

  • A tervezet segédmotoros-kerékpárokat említ, amibe természetesen a négykerekű smkp. is beletartozik (L6e kategória), szóval – ha egyébként megfelel a közúti közlekedés minden szabályának, akkor – igen.

Varga László: Az NKH oldalára már ma felkerült a díjszabás – 3090 forintba kerül majd a segédmotoros kerékpárok vizsgája! Vajon ennyi a teljes költség, vagy ugyanúgy fizetni kell még a rendszámért, forgalmi engedélyért is, mint a nagymotoroknál?

  • A 3090 forintos ár nem ma került fel az oldalra, már évek óta annyiért végzik az NKH vizsgabázisain a forgalomba helyezés előtti és az időszakos műszaki vizsgálatot. Ráadásul az új javaslat szerint műszaki vizsgára – valószínűleg – nem is lesz szükség, jó eséllyel ennél egyszerűbb megoldást választanak majd. Egyébként ha mégis vizsgára köteleznék a gépeket, az sem lenne nagy érvágás – háromezer forint igazán méltányos összeg egy nagyjából 40 perces vizsgálatért.
  • Bandesz

    Mindíg baj van a főcímekkel! Ez a cikk sem arról szól mint ami a címe!

  • Öreg autós1954

    Szerintem a 3000 ft-os vizsgadíj majdnem ajándék. Egy külső gumi is többe kerül 3000 Ft-tól. a segédmotoros kerékpárra. Jaaaaa és legalább kapnak azonosítót, ezáltal nem lehet kibújni a felelősségre vonás alól, hogyha szabálytalankodik az illető. Aki pedig mindig szabályosan közlekedik, annak semmi gondja nincs. Csak azok csiripelnek az azonosító ellen, akiknek nincsen rendben a “szénájuk” . Legelőször a sorban az 50 köbcentistől nagyobb hengerűrtartalommal levők. Majd ezt követik azok, amelyek hiába csak 50 köbcentisek, de 80-al úgy hasítanak, mint a villám. Mert ugye tisztelt olvasó, TE is látod, amikor a belvárosban 50-el közlekedsz és elhúz melletted vagy 70-80-al a kis segédmotorjával. amikor lesz azonosító, akkor már a traffipaxtól az ilyeneknek is tartania kell.