Sem tömítés, sem szelepek: axiális erőforrás Új-Zélandról

Sem tömítés, sem szelepek: axiális erőforrás Új-Zélandról

- Kategória: Gyorshírek
2

Döbbenetes újdonságként érkezett, tele kiváló ötletekkel, mégsem lett sikeres. A mindössze 25 centi magas, öthengeres, ezres hajtómű dugattyúi valami eszement módon dolgoztak…

Az új-zélandi Duke Engines vélhetően hosszában beépíthető, 42,6 centi hosszú és egy arasznyi magasságú erőforrásában a motor hossztengelyével párhuzamosan futnak a hajtókarok, egy olyan „főtengellyel” megspékelve, ami a sokat látott motorosokat is meglepi:

A négy éve bemutatott prototípus – a gyártó mérései szerint – 125 lóerős és 119 Nm-es csúcsnyomaték jellemzi, s csak 39 kiló (!) tömegű, ezért úgy vélték, hogy a kisebb, akár szupermotó stílusú gépekben is helyet kaphat, de valódi felhasználási területe a pillekönnyű sportmotorokban lehet. Érdekes koncepció, ugyanakkor ne feledjük, hogy a szakértők szerint egyértelműen az elektromos hajtású járműveké a jövő, de addig is szívesen látjuk a hagyományos, belsőégésű variánsokat, hiszen a vérpezsdítő hang és a mennydörgő kipufogó – egyelőre – elengedhetetlen része a motorozásnak…

Kár érte…

Talán a fenti érvek is közrejátszottak abban, hogy az új, axiális hajtómű megjelenése óta egyre ritkábban jelentkezik a cég, honlapját és Facebook-oldalát is – kis túlzással – csak szökőévente frissíti, azaz vélhetően befektető vagy műszaki anomáliák miatt az ígéretes Duke-blokk csupán ígéret marad. Igazán kár, mert a vállalat már két évtizede dolgozik hasonló, izgalmas koncepciókon – a kilencvenes években már négyütemű, öthengeres, 3 literes hengerűrtartalmú ún. axiális motort készítettek, ami az ezredfordulón működő prototípusként mozgatta a kiválasztott négykerekűt, vagyis a gyakorlati megvalósítással aligha gyűlhet meg a bajuk.

  • Finoman szólva is hoax szaga van a dolognak, amit csak tovább erősít, hogy négy éve vergődnek az ötletükkel, de a mai napig nem lett a dolog felkapott, nem vetette rá magát egyik gyártó sem.

  • lecso

    Klímakompresszort láttatok már?