Olvasói: Ha városban 120-szal megyek, akkor se üss el!

Olvasói: Ha városban 120-szal megyek, akkor se üss el!

- Kategória: Vélemény
66

Hozzászólások és olvasói levelek tucatjai érkeztek a tegnapi, 10-es úton történt motorosgázolás kapcsán. Nóri levele kiemelkedik mind közül – fontos összefüggésekkel próbálja meggyőzni a folyamatosan gyorshajtást, száguldást szajkózó szkeptikusokat…

Sziasztok! Ha nem bánjátok, megosztom gondolataimat veletek és a motorosokkal a mai baleset kapcsán. Hátha segít eloszlatni a sok zagyvaságot, ami a kommentekben megjelent.

  1. Biztos gyorsan ment a motoros! Nézd, hogy összetört a Niva!

Ezt majd a szakértő eldönti, ne legyünk okosabbak az évtizedek óta ezt tanuló és végző szakembereknél! Pláne ne ilyenkor, mikor a motoros nem tudja megvédeni magát…

Helyszínelés Tokodaltárón, ahol a szabálytalanul balra forduló autós miatt veszítette életét egy motoros (Kép: M1)

2. Minek motorozik ilyenkor? Csúszik az út és az autósok is elszoktak tőlünk!

Ennyi erővel akkor Angliában meg Skandináviában senki ne motorozzon az év 95%-ában, mert 20 foknál hidegebb van és nedves az úttest? Jó hogy nem a motorost hibáztatjátok már, mert használni merte a gépet 15 fokban…

3. Ha 120-szal jön városban, ne csodálkozzon, hogy elütik!

Márpedig lesz csodálkozás. Mármint a bíróságon. Ott biz’ elítélik az autóst, mert

az elsőbbséget ugyanúgy meg kell adnia, ha 50-nel jön a motor, ha 120-szal. Nem hiszitek? Nyugodtan keressetek rá: három éve a friss jogsis, 17 éves Zsombort elítélték egy ugyanilyen ügyben.

Egy év két hónap fogházat kapott, mert városban bekanyarodott egy szemből bizonyítottan 115-120 km/h-val érkező motoros elé, aki meghalt. Szóval a bírónak magyarázhatod, hogy gyorsan jött a motoros – attól még nem ütheted el! Mielőtt valaki beleköt: senkinek nem javaslom, hogy házak, zebrák között száguldozzon, én se szoktam. De az sem pálya, hogy boldog-boldogtalan gyorshajtást kiált, ha meglát egy összetört motort. Ráadásul hiába mond kígyót-békát rá, a bírót ez nem érdekli majd.

Teljes útzár: motorost gázoltak a 10-es úton

Egyszóval kicsit több toleranciát, türelmet és empátiát, srácok! Ugyanúgy, mint az utakon: ha figyelsz a másikra, és nem mindenáron a saját hülyeségedhez ragaszkodsz, talán könnyebb lesz egymás mellett élni, közlekedni. Vigyázzatok magatokra, vigyázzunk egymásra!

Széles utat!

Nóri

  • Levente

    Én csak annyit tennék hozzá hogy ha valaki 120 szal közeledik 50 kilométer per óra helyett akkor az egyik pillanatról a másikra észrevehetetlenül felbukkan. Mint például autópályán mész 130al és nézed a visszapillantó tükröt mögötted még senki következő pillanatban meg már villognak.

    • Sanyi

      Ha 130-nál egyik pillanatról a másikra megjelenik valaki villogtatva a tükörbe, akkor vissza is adhatod a jogsid, mert a két “pillanat” közt egy jót aludtál a volán mögött… Az közel sem akkora sebesség hogy valaki csak úgy hipp hopp feltűnjön a seggedben. Van szemed, jobb esetben kettő is, a többi közlekedő érdekében én elgondolkoznék rajta hogy használni is kellene… Ettől eltekintve én is elítélem azokat akik 50es korlátozásnál 120-szal mennék, de ennek 30-300e a bírsága nem halálbüntetés!

      • krychek

        Te mész 130-al. Attól mögötted a bmw-s megjelenhet egy “pillanat” alatt, mert 250-el megy.

        • LaciK

          Nem nagyon.
          Csak ha nem figyelsz és akkor ébredsz fel amikor már vakít a tükörben. Se sok ilyen mazsola szerencsétlenkedik az utakon.

          Megyek a belsősávban, utolérem bérletest, szépen elveszem a gázt, nem villogok, csak simán utolértem és várom hogy történjen valami. Egyszer csak úgy beleránt a kormányba hogy azt hiszem felborul mert úgy megijedt tőlem, amikor észreveszi hogy nem egyedül van az úton.
          Ismétlem semmi durvát nem csináltam. Amikor 200-al megyek akkor mindenki szépen takarodik előlem mint a kis angyal, olyankor nincs ilyen gond 😀

          • krychek

            Tehát ha 120-al mész 50 helyett, akkor nagyobb az esélye, hogy kijönnek eléd vagy nem? Meg nagyobb az esélye, hogy nem tudsz megállni vagy nem? Csak mert ez volt az eredeti felvetés Levente részéről.

      • LaciK

        Mondjuk velem volt ilyen. Megyek 160-al, egyszer csak megjelenik a tükörben egy McLaren :))))))))
        Na erre tényleg nem számítottam 😀

  • Szlejer

    1. Nem nehéz okosabbnak lenni a hazai igazságügyi szakértőknél, mert a javarészük csak papíron szakértő… erről itt is sokan mesélhetnének. Van több száz elékanyarodós baleset a youtube-on és legalább egy tucat auto vs motor törésteszt. A helyszínről van húsz fotó a KEMMA-n. Mindenki levonhatja maga a konzekvenciát (némi általános iskolai fizika ismeretében), mennyivel NEM mehetett a motoros.

    2. Ez a leggyakoribb halálos baleset motorral, kevés köze van az évszakhoz és a hőmérséklethez.

    3. Tényleg roppant meglepő, hogy egy motoros portál közönségéből sokan gyorshajtót kiáltanak, amikor maga a közönség javarésze is gyorshajtókból kerül ki, hiszen maguk a motorok és a közlekedési “kultúra” is ezt diktálja… Ne hazudjunk saját magunknak.

    • Peter Kovacs

      “…..amikor maga a közönség javarésze is gyorshajtókból kerül ki, hiszen
      maguk a motorok és a közlekedési “kultúra” is ezt diktálja……”
      khm…

  • bocc

    Nóri fijam, add vissza az áltsulis végbizonyítványod, a bíróval együtt. Az elsőbbség bizony nem vonatkozik arra, aki 120-al jön.

    • Lakatos Imre

      De igen.

      • bocc

        Definiáld már nekem az elsőbbséget, Imre.

        • Egon Fazon

          “Az
          elsőbbséget élvező járművet az elsőbbségadásra kötelezett nem
          kényszerítheti haladási irányának, sebességének hirtelen
          megváltoztatására, azaz nem veszélyeztetheti. A gyalogost áthaladásában
          nem zavarhatja.
          Az elsőbbséget élvező jármű vezetője lemondhat az elsőbbségről, de ezt a szándékát egyértelműen jeleznie kell.Az elsőbbségadási kötelezettséget az útkereszteződés teljes területére kell érteni.”

          • Vas Zoltán

            Ez így van. De 50el haladó motorost mégsem csaptak el halálosan csak a gyorshajtót, az nem tűnik fel? De vonatkozik ez a gyorshajtó autosokra is.

          • Egon Fazon
          • Vas Zoltán

            Nem az autósok védelmében,de ennyivel több autó is van az utakon! Például tengeralattjáró 0% okozott balesetet!!

          • LaciK

            És az Kursk? :))))
            Sajnos többségében a szabályos motorosokat csapják el. Aki szabálytalan, meg megy, azt nem olyan könnyű elkapni, mert az egyben figyel is. Aki motorozik az ismeri ezt. Aki nem motorozik, annak meg hiába magyarázom.

          • Vas Zoltán

            Erre is van statisztika?

          • Zoltán Kárpáti

            Basszus! Ott a pont!

          • bocc

            Szuper, definiáld a hirtelent.

          • Egon Fazon

            A jogalkotókat ujjazd ezzel kapcsolatban! Ez idézet a KRESZ-ből!

          • bocc

            Miért? Levezettem egy tézis alatt, hogy miért baromság. Abszolút jó helyen van, szerintem. A megengedett sebesség túllépése többnyire ‘victimless crime’, vétesz a szabály ellen, de nem ártasz senkinek. Nem a traffipax való arra, hogy betartassa a sebességhatárokat. Ha a aktuális crime mégsem victimless, akkor hozzák ki a gyorshajtót felelősnek, és veszítse el a jogi- és biztosítsi védelmét. Ha jók a szabályok és mindenki követi őket, nincs baleset. Ergo, az a felelős a balesetért, aki nem követi a szabályokat.

          • Egon Fazon

            Ezzel nincs is gond! De ha az alárendelt útról eléd hajtanak, akkor alapesetben ki követ el nagyobb súlyú szabálytalanságot??

  • Lakatos Sándor

    Aki olyan menő csávó, hogy 120-al motorozik a vároban, annak béke poraira.

    • Kornél

      TI nevezitek magatokat embernek?! tényleg ilyenkor is a gép mögött kell űlnötök és fröcsögni mondatokban? Tartsátok tiszteletben ami történt.
      ballagj be a rendőrségre és legyél önkéntes rendőr ha ennyire tudod mi hogy történt…. Nyugodj Békében Ámer ! <3

      • Attila Vig

        Szerintem, meg csak annyi kellene,hogy figyeljünk egymásra! Én nem motorozom de van egy 1.6tonnás autóm engem megvéd a kasztni,de a motorosnak nincs, tehát figyelek rá mert kettőnk közül valószínűleg ő halna bele,és én nem akarok gyilkos lenni!

  • kiki

    Soha ne feledjétek !!!

    [m/s] [km/h]

    0 0

    10 36

    20 72

    30 108

    40 144

    50 180

    60 216

    70 252

    80 288

    90 324

    100 360

    110 396

  • LaciK

    Látom a hozzászólóknak megint sikerült megragadni a lényeget (nemis)
    Nóri azt kifogásolta hogy reflexből a motorost tekinti mindenki hibásnak, miközben egyértelműen le volt írva, hogy SZABÁLYOS volt.
    Ez egy autós portálon még érthető is valamennyire, de motorosok vagyunk állítólag, ne legyünk már ennyire rosszindulatúak!

    Főleg hogy más cikkek alatt meg ugyan ezek az emberek fröcsögik hogy rohadék autósok milyen figyelmetlenek és bunkók a motorosokkal. Amúgy többnyire ez sincs így.

    Aki motorozik az tudja, hogy vannak védhetetlen helyzetek és ez nem a szabályos tempótól fog függeni. Engem majdnem elcsesztek ugyan ezen a napon mert megálltam a egy útfelbontásnál a piros jelzésre. Nyilván köcsög motoros gyorsan hajtott, ez volt az oka, nem az hogy figyelmetlen az autós.

    • Lbx

      Minket nem csak majdnem…
      Tegnap előtt kaptam a mail-t az olasz rendőrségtől, hogy úton a lefoglalást feloldó ügyászi határozat, lassan mehetek a gépért (vagyis, ami maradt belőle). Szeptember óta fekszik szegény vas az oldalán 🙁
      Párom három hónap után jöhetett ki először a kórházból (helyesebben rehab intézetből) egy hétvégére.

      Mindettől függetlenül valóban az az első, ha egy motoros balesetéről hall valaki, hogy rávágja; biztosan gyorsan ment, a hunyó pedig zsigerből erre hivatkozik. És tegyük hozzá, van némi alapja a dolognak.
      Viszont az is biztos, hogy egy motor dinamikája egy autóból nézve helyből gyorshajtásnak tűnik, még akkor is, ha a sebességhatárokon belül motorozik az ember. Olyas valaki, aki életében nem motorozott, rendre túlértékeli a motor tempóját, és simán keveri a gyorsulást a sebességgel.

    • Vas Zoltán

      Szerintem nincs a cikkben ,hogy a Nóri erre térne ki ,hogy a motorosokat reflexből hibáztatjuk.

      • LaciK

        Csak az első pontban….

        • Vas Zoltán

          Nóri vajon tudja,hogy a motor papírjai nem voltak rendben meg a jogosítvány is hiányzott?? Arról nem szól a mese. Nóri itt lakik a környékünkön?

  • LaciK

    Másik…ez inkább Nóri felvetésének szól.
    Nem az a lényeg hogy ne motorozzon ilyenkor, de egyszerűen tény hogy nincsenek felkészülve az autósok ránk. Elszoktak tőlünk és kikapcsol az agyuk motoros figyelő része. Ezért saját életünk védelmében nekünk kell ezzel tisztában lenni, és jobban figyelni a sok nyomi helyett is.
    Az tényleg nettó marhaság, hogy ne motorozzon ilyenkor. Szerintem annak nem kéne autót vezetnie aki ilyet mond.

    • Szlejer

      Nettó baromság, hogy ilyenkor nincsenek felkészülve ránk az autósok.
      Ilyet csak az ír, aki nem motorozik télen.

      • Vas Zoltán

        De 90% “rendszámos” akkor sem motorozik télen… Pecásokat látok szinyóval legtöbbször.

        • Szlejer

          Pont ezért fingjuk sincs a téli motorozásról… Ez a 90% fogja a legtöbb baromságot csinálni a “szezonban” és belőlük fog összejönni az évi kb. 40-50 hulla…

    • x102

      “kikapcsol az agyuk motoros figyelő része”
      Sose volt nekik szal nincs mit kikapcsolni, télen-nyáron rendszeres jelenség hogy rám húzzák a kormányt pedig mindkét vason(egy robesz meg egy 600-as) nyitott rendszer van(db killer mindegyikbe benne van) de még így is azt mondják se nem hallottak se nem láttak…

  • Vas Zoltán

    Nóri okoska. 2pont-ra reagálva. Angliában ehhez vannak szokva 6-18 fokban motorozni. Más gumikat is használnak.. 3-as pont nehogy már szabályos a 120al haladni városon belül. A szabályosság az egyenesen a főúton haladásnál kimerül. Valljuk be,hogy nem igazán számít az ember városon belül 120al száguldozó motorosra vagy autóra!!! Vagy ez benne lenne a kreszben, hogy 120al haladó gépjárművekre fokozottan figyelnünk kell? Édes Istenem…..Ezzel senkinek nem kívánok ilyen balesetet!!!!

    • Egon Fazon

      Zoli! Igazad van, városban nem lehet számítani száguldozókra! Én azért is tettem fel jó hangos dobot, mert amikor halk volt, el is csapott egy olyan autós, aki nem hallot és nem látott!! Ja, és akkor max 60-al mentem! De mostmár hallanak, az biztos! 🙂

  • Joci Győző

    Ne a hibást keressük ami történt az sajnos megtörtént. Aki meg hiba okozót keres akkor mind a ketten azok volttak! Motoros a sebesség megválasztása, autós meg a kressz szabály nem betartása miatt.

  • Mina

    A városban 120-al csapatók egy dolgot mindig elfelejtenek: egyszerűen nem számítanak arra, hogy ő 120-al nyomul és szimpla figyelmetlenségből ütik ki alóluk a vasat / rosszabb esetben az életüket. Nem szándékosan “megölik” őket, hanem túl vannak a forgalom ritmusán, a dugóban agyilag lepunnyadt autós észlelési küszöbén… Az meg törvényszerű, hogy ahol két agyilag zokni találkozik, abból nem harisnya lesz hanem marha nagy baj… sajnálom a hozzátartozókat, mert aztán ők szívnak igazán.

  • István Páger

    Na kedves motorosok, azért abban megegyezhetünk, hogy ha lakott területen 120-al motoroztok, akkor ti vagytok a hibásak, ha kifordul elétek valaki, még akkor is, ha a kresz és annak alapján a bíró mást mond. Ugyanis egy nem, vagy csak kicsit gyakorlott vezető nem fogja tudni felmérni egy oldal irányból érkező viszonylag kis méretű tárgy sebességét. A sebességet abban a pillanatban csak ti tudjátok, és a baleset elkerülése érdekében nektek kell korrigálni a veszélyes helyeken (pl. Útkereszteződés) sebességcsokkentéssel, majd laza kormánymozdulattal elkerülhető az ütközés. Ezt a szakértő és a bíró is tudja, de nekik a szabályok alapján kell igazságot szolgáltatni. Ez a dolguk. Nektek meg túl kell élni. Ha 50-el mentek lakott területen, akkor tuti nem fordulnak ki elétek, ha mégis, akkor az akkor is kifordulna, ha kocsival lennétek, tehát nem a motorosokkal van a baj, hanem a 120 km es sebességgel. Aki ezt nem érti, az ne motorozzon szerintem.

    • Egon Fazon

      Sajna nem tuti!! 🙁 Akkor is kifordul!

      • István Páger

        Hát ezt írtam én is… Ha végig olvasod a hozzászólasomat, láthatod , hogy odaírtam, de az akkor is kifordul, ha a vonat jönne is. Ez bizonyítja, hogy nem a motorosokkal van a baj, hanem csak kicsit visszább kellene venni a sebességet, akkor elkerülhető a baj, maximum a középső újjadat kell mutatni…

    • Lbx

      “… majd laza kormánymozdulattal elkerülhető az ütközés.”
      Motoron nincs “laza kormánymozdulat” – még 50-nél sem -, mert az egyenlő a pereccel…
      Eklatáns példája az autósok tájékozatlanságának; nem értik, hogy működik egy motorkerékpár.

      • István Páger

        Akkor legyen feszes kormánymozdulat, mindegy hogy fogalamzunk, az a lényeg hogy mindenki olyan sebességgel haladjon, ahonnan tud korrigálni, vagy meg is tud állni.

        • Lbx

          Persze, természetesen a defenzív stílus a követendő, kiváltképp két keréken, ezt értettem, és művelem is.
          U.i.: feszes kormánymozdulat végképp nincs. A motorkerékpárt nem a kormánnyal kell irányítani. Ezt azért hangsúlyozom, hogy ne várj el olyan manővert egy motorostól, amit egy autóval meg lehet lépni.
          Természetesen van szerepe a kormánynak (hogy mást ne mondjak, az ellenkormányzás műveleténél), de alapvetően nem úgy működik, és nem az a kormány szerepe, mint egy autóban.
          Ha motorozol, vagy kerékpározol, akkor tudod, miről beszélek.

          • Szlejer

            Sikerült egy olyan “magyarázatot” összehoznod a motor kormányzásáról, ami még motorosként is zagyvaléknak tűnik…

          • Lbx

            Nem vagyok szakértő, csak motorozom, így lehet, hogy igazad van, és rossz a hozzászólásom – bár még élek, így nyilván nem csinálom rosszul. Viszont akkor segíts 2-3 mondattal, hogy egyértelmű legyen egy nem motorozó járműveztetőnek, hogyan működik a dolog!

          • Szlejer

            “A motorkerékpár nem szeret kanyarodni, csókollom kérem, minél gyorsabban megyen, annál kevésbé akaródzik neki. A kanyarodásra úgy tudjuk rávenni, hogy a kanyar irányba ledöntögetjük, de ehhez biza a kormány mellett a habtestünkre is szükségünk lehet. Ja, és a kormány az többnyire pont fordítva működik, mint a magácska autóján. Bonyolult ez na, autósként ne ugasson bele…”

          • Lbx

            Majd írják az autósok, hogy túl gyorsan megyünk, emiatt nem tudjuk elkerülni a bajt, felmentve ezzel magukat 🙂
            Ettől függetlenül igaz – bár vannak olyan motorok, amik szeretnek kanyarodni (az átlaghoz mérten…)

  • KutyaZX14

    @istvnpger:disqus
    „Ha 50-el mentek lakott területen, akkor tuti nem fordulnak ki elétek”

    Képzeld, nemhogy lakott területen, de országúton is kifordulnak elénk ötvennél. Az már csak ráadás, hogy ilyenkor is ezt vetik a szemünkre, amit Te is, hogy „száguldozunk…”

    https://hegylakok.hu/2015/09/mert-olyan-gyorsan-jottetek/

    Lassan el kéne fogadni – és tenni ellene -, hogy öt autós-motoros ütközésből csak egyben vétkesek a kétkerekűek.

    • István Páger

      Aki kifordul, az a vonat elé is kifordul, viszont 50-nél tudsz simán korrigálni, a másik dolog, hogy azért nem vesznek figyelembe titeket motorosokat, mert a közlekedők nagy része nem számít a viszonylagos nagy haladási sebességre, a nagy gyorsulásra, és a holttérben való tartózkodásra. Ezekre nektek kell figyelni, addig, ameddig ezt a kresztanfolyamon nem oktatják.

      • x102

        ” a holttérben való tartózkodásra”
        Lehet én jártam régi vágású suliba de nekünk még úgy tanították hogy sávváltásnál, tolatásnál csak a tükör nézése nem elegendő a holttér miatt, igenis mozdítsuk meg a fejünket és ellenőrizzük. Ez egy kis apróság de sokan ennyire se képesek… Illetve további jellemző hiba hogy ahogy teszi ki az indexet ugyanazzal a mozdulattal már fordítja a kormányt is.

        • gorcsevivan

          „ahogy teszi ki az indexet ugyanazzal a mozdulattal már fordítja a kormányt is” – Pontosan így talált el bő egy éve egy autó Szentendrén, miközben szabályosan közlekedtem. És megállnia sem sikerült a baleset után…

        • István Páger

          Hát ha hiszed ha nem, pl. Egy kamionsofőr számára sok olyan tér van, amit nem lát be a kamionja körül, ezért pl. Belgiumban nagy táblákon hívják fel a motorosok , autósok figyelmét, hogy ne tartózkodjanak huzamos ideig ezekben.

          • x102

            Én most nem kamionokról beszéltem… 😉 Az teljesen más kategória.

    • Szlejer

      Lassan el kéne fogadni, tökmindegy ki a vétkes, mindig a motoros húzza a rövidebbet és ezért nekünk kell többet tenni a balesetek elkerülésére. És bőven van mit tenni, az átlag hazai motorost (= alulképzett, alulöltözött, túl erős motoron) elnézve…

  • Nice Silence

    Nóri valószínűleg nem a környéken él, igy fogalma sincs arról, hogy az elhunyt fiatalember hogyan közlekedett rendszeresen (már ha ezt annak lehet nevezni). Mindezt jogositvány és mindenféle papirok nélkül! Bár ez itt ahogy látom, senkit sem zavar különösebben, a lényeg az, hogy ismét lehet szitani az autós-motoros ellentétet.

    Természetesen simán lehet, hogy a Ladás is hibázott, majd a vizsgálat megállapitja. Sajnálatos eset, nyugodjon a srác békében, de az a csoda, hogy nem lett korábban baj (és ha szabad ilyet mondani, akkor inkább igy, mint egy 5 tagú családot lagyulalva valahol a zebrán Sárisápon, Csolnokon, Dorogon).

  • Semy

    Nekem azt tanították amikor motoros es autós jogsit szereztem , hogy akkor van elsöbségem ha megadják!!! Mert ha jeges uton lejtőn csúszik egy 40 tonnás kamion az elsobsegadás tábla felé nyilván elé megyek nem mert nekem van elsobsegem!! Nem mindig az utkozesbe halunk bele motorosok , hanem a tereptárgyakba!! Oszlop padka masik auto!! Motorozom de nem megyek 120 at a városban!! Nem azt kéne itt mérlegelni hogy ki a balfasz hanem örülni , hogy nem velunk történt és hogy a jövöben hogyan lehet elkerülni az ilyen baleseteket!!?? Ha az a sebesség betartása akkor ugy, ha 70 re húzok egy koveret es ugy kerulom el akkor ugy!! Ha felfogom hogy a fizikát nem lehet megb…ni akkor ugy!! De ha nem tanulunk semmiből akkor majd szentpeternel lezsugázhatjuk ki is volt a hibás!!???

  • Both Gábor

    Csak egy gondolat a 3-as ponthoz… A bíróság csak akkor fogja elítélni az autóst, ha bebizonyosodik, hogy észlelhető volt ekkora sebességnél a motoros. Mert ha a szakértő megállapítja, hogy az autósnak esélye sem volt észlelni a közeledő motorost a sebessége miatt, akkor nincs az a bíróság, amelyik elítéli…

  • Attila Atee Pap

    És ne felejtsétek, hogy motoros csóka rendszám, műszaki és világítás! nélküli tákolt motorral közlekedett, legtöbbször egykeréken és nem tudott csak nyélgázon motorozni. A baleset előtt is az autó sort előzte a városon belül, zebrákon előzve, veszélyeztetve a többi közlekedőt (szemtanúk vannak). Ennél a balesetnél 150 – 170 közé teszik a sebességét.

    • x102

      Linkelj már be valami hiteles forrást ahol mindezt leírják, a 180°-ot forított a niván hülyeségeddel együtt…

      • Nice Silence

        Számomra hiteles forrás egy szemtanú. Aki elmondta, hogy mekkora sebességgel előzte a kocsisort a fiatalember a baleset előtt. A Nivás pedig nem kanyarodott balra, csak akart. Már nem volt rá lehetősége… De ti persze csak nyomjátok továbbra is a “szabályosan közlekedő motoros” dumát. Aki a környéken él pontosan tudja, hogy hogyan közlekedett a srác.

        • x102

          Mert ellent mond annak ami képen szerepel? Ha úgy kapja telibe ahogy a te állítólagos szemtanúd mondja akkor a kocsi orra nem lenne balra(vezető szemszögéből) megnyomorodva mintha srégen kanyarodás közbe kapta volna telibe a motoros.

          • Nice Silence

            Én semmilyen képről nem beszéltem, és semmi okom hazudni, ahogyan a szemtanúnak sincsen semmi oka. A Nivát egy öreg úr vezette, aki balra kivánt kanyarodni. Irányjelzés után minimálisan “kitette” a kocsi elejét, ebbe rongyolt bele a megengedett sebesség minimum háromszorosával érkező, autókat előző motoros (egyébként jogositvány és mindenféle papirok nélkül). Az úr felelősségét majd a szakértők megállapitják, ehhez nekem sem kellő ismeretem, sem gyomrom nincsen. Csupán azt mondom, hogy hagyjuk ezt az autós-motoros hangulatkeltést, szó sincs arról, hogy akárkit is elgázoltak volna stb. A srácot ismertem, elégszer mondtuk neki, hogy ez igy nem lesz jó, több faluban valósággal meg is fenyegették a lakók, miután zebrával, és minden mással sem törődve száguldozott. Ennyi a történet, a tanulságot mindenki vonja le magának. Ha akarja.

  • Attila Atee Pap

    Ja igen és az első ponthoz hozzászolva: annyira jött gyorsan, hogy 180 fokot megpörgette az autót. Úgyhogy ne gondoljuk, hogy egy ártatlan, kicsit a sebességet túllépő motorosról beszélünk.