„10-15 év, és kihalnak a belső égésű motorok…”

„10-15 év, és kihalnak a belső égésű motorok…”

- Kategória: Hírek
7

Merész állítások szerepelnek a most nyilvánosságra hozott tanulmányban. A járművek száma jelentősen csökken, míg a forgalom – ennek dacára – drasztikusan nő. Hogyan lehet ez? Kiderül a PwC kutatásából.

A járműpiac radikális változásokon megy át 2030-ig, a gépkocsik száma az új megosztási módok elterjedése miatt drámaian csökkenhet, és minden harmadik levezetett kilométer közös gépkocsihasználat során történhet a PwC tanulmánya szerint, amelyet az MTI osztott meg. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a kevesebb két- és négykerekű révén csökkenne a forgalom, sőt éppen ellenkezőleg – 10-15 év múlva soha nem látott mértékű tumultus lesz a városok útjain.

30%-kal kevesebb autó, negyedével nagyobb forgalom

Az „eascy – The five dimensions of automotive transformation” című tanulmány szerint a gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökken, ezzel szemben Kína gépkocsiállománya 2030-ig 180 millióról 280 millió darabra nő. A PwC előrejelzése szerint

2030-ra az új gépjárművek 55 százalékát elektromos hajtásúak adják majd, a kevésbé hatékony, hagyományos belső égésű motor pedig lassan kihal.

Az önvezető járművek révén felgyorsul a közlekedés, mivel összehangoltan, csekély reakcióidővel működnek, vagyis a negyedével nagyobb forgalom sem feltétlenül okoz majd fennakadást az utakon

Kínában a nyugati világhoz mérten gyorsabban terjednek a megosztott és az önvezető közlekedési módok, ezzel Kína válhat az autóipari átalakulás vezető piacává. Az elektromos járművek – egyszerűbb hajtásláncuknak köszönhetően – kevésbé hajlamosak a meghibásodásra, ami jelentős előny a megosztott, intenzívebben használt járművek esetében. A forgalom – a számítások szerint – 20-30%-kal nő, egyebek mellett azért, mert az önvezető autókat azok is igénybe veszik majd, akik nem tudnak vezetni vagy egyáltalán nincs jogosítványuk.