Ködvágó: muszáj bekoptatni az új abroncsot vagy sem?

Ködvágó: muszáj bekoptatni az új abroncsot vagy sem?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Keves Gumiguru! A következő a kérdésem: Múltkor kérdeztem már tőletek, hogy az M800 Intruderre milyen gumit ajánlotok. Köszönöm a tanácsot, megfogadtam, s vettem egy pár Michelin Commander II-t. Érdeklődnék, hogy ha majd tavasszal felkerül, mennyire kell vigyázni vele? Olvastam, hogy az új gumi igencsak csúszik, egyesek arról írtak (talán éppen itt, hozzászólásban), hogy 150-200 kilométer után is fennáll ez a veszély… Áprilisban megyek motoros tréningre, előtte szeretném bekoptatni – szerintetek hány kilométer kell ehhez?

Köszönettel, Sz. Zoltán.

VÁLASZ

Kedves Zoltán! Sokszor felmerülő téma ez motoros közösségekben: kell-e koptatni, bejáratni az új abroncsot? A válaszom igen és nem, azt is elmondom, miért. Természetesen ajánlott vigyázni az új abroncs felszerelését követően, mivel az öntőformában lévő formaleválasztó réteg csak a használat során fog lekopni az új abroncsról. A leggyorsabban az útburkolattal érintkező középső sávban tűnik el, ez percek kérdése, de a vállrészeknél, ahol kevesebbet használod, több idő szükséges. Persze ettől még bátran motorozhatsz vele, de

eleinte érdemes kerülni nagyobb dőlésszög mellett a hirtelen, s erősebb gyorsításokat, fékezéseket, bár egy M800-on aligha kell attól tartani, hogy valaki szikrázó lábtartókkal Rossi körrekordját akarja megdönteni…

Gumi bekoptatása: igen vagy nem?

Komolyra fordítva: akkor használható 100%-os biztonsággal az abroncs, amikor nemes egyszerűséggel a felülete egy matt színt vesz fel az eredeti fényes helyett. Ekkor már nincs rajta az enyhén csúszós réteg. Nem érdemes túlparázni, normális használattal hamar be lehet koptatni az új szettet. Kérdésére a konkrét válasz: valóban egy kicsit kell járatni, de ezért ne indulj el görcsbe rándult gyomorral otthonról, és főleg ne tarts attól, hogy több száz kilométer után is veszélyes így menni.

Suzuki M800 Intruder

Hogy kitérjek a nemleges válaszra is: ajánlott messziről elkerülni a neten terjedő buta praktikákat, azaz nem érdemes vegyszerrel csutakolni vagy csiszolóvászonnal ledörzsölni a köpenyt, és – igen, ilyet is láttam – sarokcsiszolóval és lepkekoronggal se ess neki… Az erre fordított időt töltsd motorozással, óvatosan döntögess párat, és szépen bekopik az abroncs, mire a vezetéstechnikára mész.