GumiGuru: Mit tegyek a Ducati Multistradára?

GumiGuru: Mit tegyek a Ducati Multistradára?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Egy 2013-as Ducati Multistrada 1200S-t használok, évi 3-4000 km-t. Eredetileg Pirelli Scorpion Trail gumikkal van felszerelve a gép, melyeket most szeretnék cserélni, mert kopott, és nagy tempónál már bizonytalan vele a motor. Szinte soha nem járok terepen, inkább a tempós szerpentinezés játszik, harmadában utassal, csomaggal. Ez alapján érdemes lenne sport- vagy túrasportgumira váltani? A Pirelli honlap Angel GT-t, a Michelin a Road 5-öt, a Metzeler meg Z8 Interactot javasol… Kérlek, segíts dönteni – melyik legyen, ha csak a tapadás számít?

Robert

VÁLASZ

Kedves Róbert! Az információid helyt állóak a gyári szerelésű Scorpoin Trail II abroncsokkal kapcsolatban, véleményem szerint inkább tartozik ez az abroncs a robusztusabb mintázatot és az anyagösszetételt vizsgálva a túraenduró-abroncsok közé, mint a sporttúrák közé. Könnyebb terepen, gondolok itt egy fűvel borított terültre esetleg még enyhén lazább földes útburkolatra még elboldogul, de nem igazán ide való. Említetted, hogy te sem porolod össze a gépet, ergo nincs is szükség ilyen abroncsra.

Continental és Michelin lehet a befutó

A nagyobb tempónál történő enyhe szitálást betudnám a mintázatnak, valószínű kopottabb már az abroncs, ilyenkor ez előfordulhat egy agresszívabb gumi esetén.

Continental
Ducati Multistrada

Ettől függetlenül egy ellenőrző kiegyensúlyozást megejtenék. Egy új típusú sporttúraabroncs ennél messze jobban teljesíthet, véleményem szerint az alábbi hármas lehet ideális neked:

  • Michelin Road5,
  • Continental RoadAttack3,
  • Metzeler Roadtec 01.

Ezek közül jómagam a Michelint és a Continentalt ajánlom igazán, illetve, ha csökken a túrák mennyisége, és inkább rövid szerpentinezések jönnek, akkor lehet rövidebb életű, de még jobban tapadó sportabroncs is a motoron, mint a Power RS, a Sport Attack 3 vagy az M7 RR.