Németország legjobb papucsai: a Continental története

Németország legjobb papucsai: a Continental története

- Kategória: Cikkek
0

Miként jutottunk az első tömlő nélküli abroncstól a tesztgyőztes ContiRoadAttack 3-ig? Most maguk az érintettek mesélnek az 1871-től (!) napjainkig tartó történetről.

Úttörő szellem, csalhatatlan ösztön és a technológia megszállott szeretete kellett ahhoz, hogy valakinek 1871-ben – a Német Birodalom alapításának évében – eszébe jusson kaucsuk feldolgozásával foglalkozó vállalatot alapítani. Márpedig ez a merész lépés vezetett oda, hogy a kezdetben csak tömörkerekeket és bicikliabroncsokat gyártó cég megvesse a lábát az európai piacon, majd 1982-ben megszülessen a vállalat első, Németországban készült, tömlős köpenye.

Bringakeréktől a világrekordig és a tesztgyőzelemig

Újabb mérföldkő volt az 1904-es év, amikor – szintén elsőként – felismerték a mintázat, a barázda fontosságát, és piacra dobták első „mintás” futófelületű abroncsukat. Ahogy egyre népszerűbb lett a motorozás a huszadik század első felében, úgy kutatta fáradhatatlanul a Continental gárdája az egyre fejlettebb technológiákat, hogy lépést tartson az egyre gyorsuló gépekkel. Sikereiket bizonyítja, hogy megannyi szabadalom fűződik a nevükhöz, az évi több százezer tesztkilométer révén pedig olyan megbízható termékeket fejlesztettek ki, melyek a közúton és a versenypályákon is helytálltak:

Nem véletlen, hogy a világrekorder Herz is a Continentalt választotta beszállítónak, amikor 1951-ben átlépte motorjával a 300 km/h-s sebességhatárt (Kép: a 3,7 méter hosszú és 1,1 méter magas NSU Delphin III csúcskísérlete Wilhelm Herzcel 1956-ban. A pilóta ezúttal 339 Km/órás rekordot ért el. Forrás: Audi)

Ma ezeket a hagyományokat folytatják a motorabroncsokat gyártó anyaüzemben, az észak-hesseni Korbachban, ahol olyan parádés gumik születnek, mint például a többszörös tesztgyőztes ContiRoadAttack 3, melyet mi is tesztelünk éppen, és mit tagadjuk, tapadása és kopásállósága is messze átlagon felüli.

Nézz körül velünk – így készülnek az abroncsok! Egyedülálló galéria a Continental üzeméből

Ha ilyen ütemben fogy a teszt további részében is, akkor új rekorderként az első párosunk lesz, mely simán eléri a 12-13 ezer kilométeres futásteljesítményt.

4sr HUngary