Büntetőfékezés miatt került rácsok mögé a sofőr

Büntetőfékezés miatt került rácsok mögé a sofőr

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek

Ha van teljesen értelmetlen manőver, hát a büntetőfékezés tényleg az. Már a bírók is komolyan veszik, és simán rácsok mögé küldik az agresszív sofőrt…

 

Valószínűleg minden vezető találkozott már olyan „géniusszal”, aki előbb levillogja őt, hogy miért vánszorog 130-cal az autópálya belső sávjában, majd utána nekiáll előtte fékezgetni – érdekes, hogy akkor már nem akar sietni, inkább a lassításokkal saját idejét rabolja. Valószínűleg azért merik megtenni ezt a sofőrök, mert – tévesen – úgy gondolják: ha valaki belém jön hátulról, úgy is ő lesz a hibás. Nos, rossz híreim vannak…

Börtön járt a büntetőfékezésért

Az autópálya belső sávjában 110-zel haladó tanulóvezető „nem takarodott el az útból”, ezért (szabálytalanul) jobbról megelőzte őt egy skodás, majd szinte az orra előtt vágott be elé és nyomott egy satuféketáll a KTI beszámolójában.

A tanulóvezető ijedtében beletaposott a fékbe és jobbra rántotta a kormányt. Sajnos mögötte – úgy 150-es tempóval – érkezett egy motoros, és féktávolságon belül volt, amikor tanulóvezető megijedt a satuzástól, és a motor elé kormányozta a kocsiját. Természetesen az ütközésben elhunyt motoros felelőssége fel sem merült, hiszen 130-cal haladva sem tudta volna elkerülni az ütközést.

…és egy friss példa a napokból: vajon tudta a skodás, hogy börtön járhat a manőverért?

A bíróság első fokon a „büntetőfékező autóst” mondta ki bűnösnek a balesetért. Mivel a történtek után nem állt meg, sőt gázt adott és elhajtott a helyszínről, a bíróság jogerősen halált okozó közúti veszélyeztetésért és segítségnyújtás elmulasztásáért mondta ki bűnösnek, és 2 év 8 hónap börtönbüntetésre ítélte, valamint 5 évre eltiltotta a gépjárművezetéstől. Másodfokon súlyosbította az elsőfokú ítéletet és a közúti veszélyeztetés bűntettének alapesete helyett

halált okozó közúti veszélyeztetés bűntettét állapított meg [régi Btk. 186. § (2) bekezdés c) pont], és a 2 év 8 hónap időtartamú börtönbüntetést 5 évre emelte.

Itt akár véget is érhetne a történet, de a vétkes sofőr a Kúriához fordult. Azt remélte, enyhítik a büntetését, de a Kúria – érthető módon – nem így döntött. Mi több, úgy ítélte meg, hogy a sértett halála kapcsán a terheltnek nem hanyag gondatlanság (negligentia), hanem tudatos gondatlanság (luxuria) róható fel, ezért nem változtatott az ötéves szabadságvesztés időtartamán.

Többek között erre is jó a menetrögzítő kamera: utólag igazolhatja, hogy az előtted haladó szándékos – és felesleges – satuzása miatt történt a baleset

Szóval csak óvatosan, „Kedves Büntetőfékezők”, mert elég egy rossz mozdulat, hogy öt évre börtönbe kerülj. Hogy milyen hosszú idő ez a rácsok mögött, azt az egyik rab mondása mutatja igazán: „Tudod, mi itt a sitten csak úgy mondjuk: még két olimpiánk van bent – azt mégis könnyebb feldolgozni, mint az öt évet…” 

Nyitókép: Hegylakók Motoros Magazin/Airide G5 teszt

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz