Hogyan készül a profi motoros farmer? Nézz körül velünk a gyárban!

Hogyan készül a profi motoros farmer? Nézz körül velünk a gyárban!

- Kategória: Kiemelt cikk

Nem ismeretlen a motorosok előtt a „kevláros farmer”, de már az elnevezése is sántít, hiszen a Kevlar egy márkanév (mint a Jet-Ski vagy a Jacuzzi). Valójában Denim szövetből, valamint aramidszálakból készül a kényelmes, egyszersmind ellenálló nadrág – most azt is megmutatjuk, hogyan.

Mindig is érdekelt, hogy milyen alapanyagból és főleg miként készülnek a motorozás kellékei, legyen szó egy vázról, abroncsról vagy akár protektoros nadrágról. Ráadásul most pont egy olyan ruha készítését nézhettem végig, ami a szívemhez nőtt – immáron egy éve jómagam is a klipben szereplő Trilobite Paradót nyúzom, itt meséltem is róla, hogy mennyire bevált (konkrétan emiatt nyugdíjaztam a szintén minőségi cordurámat, pedig eredetileg csak ingázásra vettem a farmert).

Trilobite kevláros farmer a gyárban…

Természetesen most is a vastag papírból kivágott szabásmintával kezdődik a folyamat, majd ezt nemes egyszerűséggel körberajzolják egy szabókrétával, és máris kezdődhet az anyag feldolgozása. A kivágott darabokat méretosztály szerint válogatják szét, ezután pedig felpörög a gyár területén működő közel száz masina. Ezek közül is elsőként a St. Louisban működő SWF professzionális hímzőgépe jut szerephez, s miután felkerültek a feliratok, motívumok, Suzuki varrógépekkel illesztik össze a nadrágot a zsebekkel, cipzárokkal stb.

…és rajtam túra közben.

Persze a bevezetőben említett két fontosabb alapanyag, a Denim szövet és az aramiszál csak a mag, ezt további összetevőkkel teszik még sokoldalúbbá, így például 1-2 százalék elasztánnal, hogy napi ezer kilométeren át is rugalmas, kényelmes viselet legyen motoron.

Gépi és kézi minőségellenőrzés a Trilobite-gyárban

Minden apró varrásra, részletre ügyelve helyezik fel a márkajelzéseket, szegecseket és egyéb kiegészítőket, majd vasalás után jön a meós, aki a méretpontosságot vizsgálja csomagolás előtt. Innen már csak két lépés van hátra: előbb a sokat látott szakemberek szemrevételezik a legapróbb részleteket is (külső-varrások pontossága, bélés illesztése, protektorok stb.), majd jöhet a brit Cintex gépe. Ez tulajdonképpen úgy működik, mint egy reptéri csomagvizsgáló: a futószalagon áthaladó nadrágot átvilágítva adatokkal, számokkal is megerősíti, hogy valóban a szabásmintának megfelelő alakú, méretű, azaz 100%-os pontosságú farmer született.

Ha a mérnökök és a gépek sem találnak hibát, már csomagolják is a nadrágot, hogy mielőbb megérkezzen a forgalmazóhoz. Magyarországon a Fokt Motornál találkozhatsz az általunk is használt Trilobite-tal, mely többféle méretben, és azon belül is két különböző szárhosszúsággal készül, hogy tökéletesen illeszkedjen a rendhagyó testalkatú motorosokhoz is.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz