Brixton Rayburn 125 – Ilyen tuti nem jön szembe…

Brixton Rayburn 125 – Ilyen tuti nem jön szembe…

- Kategória: Hírek

Nem csak olyan, mintha retró lenne, hiszen tényleg minden ízében a hatvanas évek gépeire hasonlít, leszámítva persze a modern és a kategóriában ritkaságnak számító extrákat.

Egyszemélyes, csomagtartóval és lengőnyereggel megspékelt modellt mutatott be az osztrák KSR Grouphoz tartozó Brixton. A Rayburn 125 hiteles klasszikusként azoknak jöhet be, akik szeretnének veteránkorú vagy legalább is veterán megjelenésű motorral járni, de nem akarnak minden túra előtt (közben) szerelni, és megszakítót vagy gyertyát cserélni…

Brixton Rayburn 125: egy darabka hatvanas évek

Mi tagadás, úgy fest a motor, mintha egyenesen egy motorépítő-műhelyből származna, főként a régies lengőnyereg, a valódi bőr (!) szerszámostáska és a takarékos, léghűtéses erőforrás árulkodik klasszikus mivoltáról.

Brixton Rayburn 125

Persze a retró köntös csak álca, az apró idomok az osztrák piacon negyedik (!) legkelendőbb nagymotor, a Brixton BX 125 technikáját rejtik, s természetesen ebben is takarékos, négyütemű, 125-ös erőforrás dohog. A ballonos köpeny, a gumiharmonikás teleszkóppár, a klasszikus csutkakormány és a fűzöttküllő felni hitelesen hozza a fél évszázaddal ezelőtti vasak formavilágát, és tulajdonképpen a 11,4 lovas teljesítmény sem kevés, hiszen eleve maximum 15 lóerős lehetne a gép az EU-s szabályok miatt.

Méretéből fakadóan nem egy erőgép, de 11,4 lovas teljesítménye elég hozzá, hogy száz fölé gyorsítsa a csupán 134 kilós Brixtont

Bármennyire is kedvező a Rayburn ára, nem maradtak le a legfontosabb, napjainkban elvárt felszerelések a modellről. Állítható rugóstagok, valamint LED-es irány- és helyzetjelzők kaptak helyet a motoron, mi több, az ABS-es, kombinált (!) fékrendszer is alapáras, csakúgy, mint a navi vagy telefon töltésére szolgáló, beépített USB-aljzat.

Continental 2019

Facebook Comments