BMW S 1000 R-bemutató – „Minek kétszáz lóerő?”

BMW S 1000 R-bemutató – „Minek kétszáz lóerő?”

- Kategória: Kiemelt cikk

Ma délután zajlott a 2021-es BMW S 1000 R premierje, melyen arról beszéltek a mérnökök, hogy miért is jobb egy kiegyensúlyozott, de „csak” 165 lovas naked, mintha egy az egyben ültetnék át a Roadsterbe az RR több mint 200 lovas blokkját…

Átfogó modellfrissítésen esett át az S 1000 RR superbike műszaki alapjaira épülő csupaszmotor, ennek köszönhetően öt kilóval csökkent az ezres sornégyes blokk tömege, míg a teljes fogyókúra majdnem hét kilótól szabadította meg a bajor Roadstert.

BMW S 1000 R (2021) és az M-fényezés

Természetesen ehhez is elérhetőek az M csomag pillekönnyű alkatrészei, mint például a kovácsolt vagy szénszálas kerekek, így a 199 kilós S 1000 R újabb 4-5 kilóval karcsúsítható, ha valaki ducinak találná szériaállapotban…

BMW S 1000 R – superbike-technika egy nakedben

A vadonatúj, jellegzetes LED-fényszóróval felszerelt vas sornégyes erőforrása 165 lovat tud  11 ezres főtengelyfordulatnál, legnagyobb forgatónyomatéka 114 Nm, ám ennél sokkal fontosabb, hogy milyen erős középtartománnyal büszkélkedhet.

Mi tagadás, piszok jól néz ki, és csak 199 kiló!

Az S 1000 RR hajtómű még izmosabbá vált részterhelésen, hiszen a kisebb csúcsteljesítmény mellett igazán combos lett: 5500 és 12 ezres fordulatszám között mindvégig több mint 90 Nm-rel gazdálkodhat a vezető. Így aztán bátran feláttételezhették a vasat, ami hosszabb 4., 5. és 6. fokozatot kapott. Ki is emelték a gépet tervező mérnökök, hogy közúton motorozva pont ez a combos középtartomány lesz igazán lenyűgöző, és ilyen környezetben bizony tényleg jobb választás egy szerényebb csúcsteljesítményű, de rugalmasabb sornégyes, mint egy olyan superbike-erőforrás, ami csak piros tartomány közelében igazán életteli.

Részterhelésen jóval erősebb az átdolgozott sornégyes, a forgatónyomaték széles tartományban (6 és 12 ezer között) megközelíti vagy meghaladja a 100 Nm-t

Emellett új a váz is, a Flex Frame konstrukciónak köszönhetően meglepően karcsú az S 1000 R, különösen a fontos részeken, például a nyereg alatt és előtt, így kevésbé kell terpesztenie a vezetőnek. Illetve könnyebben leér a lába így a gépről, s ha mégsem, az alaphelyzetben 830 millis nyerget lecserélheti 810 millis változatra, míg a nyurgábbak 850-est is kérhetnek a motorhoz.

Többek között a kanyar-ABS is alapáras az új S 1000 R-ben, csakúgy, mint az okostelefon-kapcsolatra képes, beépített navis TFT-műszeregység

Méltó a körítés is: hattengelyes IMU, alapáras kanyar-ABS, valamint superbike-technikára épülő kipörgés- és egykerekezés-gátló segíti a pilótát necces helyzetekben, mi több, az új 6,5 colos TFT-műszeregység is alapáras, pedig iránynavigációra képes és – természetesen – okostelefonnal társítható. Tény, hogy jól áll az S 1000 R-nek a klasszikus piros szín, mégis az új M-fényezéssel az igazi – jól áll neki a háromszínű, legendás színösszeállítás.

 

Facebook Comments

Válasz