• Teszt: BMW S 1000 XR – Egyszerűen nincsenek rá szavak

    Egyszerűen függőséget okoz, és a „miben erős” kérdésre csak azt tudom felelni: mindenben. ...

  • Megérkezett: Aprilia Dorsoduro 1200

    Napfény, tengerpart, remek ételek és kiváló olasz borok - ám a tesztelők csapata nem ezért utazott a messzi Szicíliára... ...

  • Nankang Roadiac: ismeretlen géniusz?

    A tajvani gyártó stratégái úgy döntöttek, az autópiac után a motorosok között is szerencsét próbálnak. Mi tagadás, új abroncsuk egészen parádésra sikerült, ráadásul még árban is verhetetlen... ...

  • Instant nyár – Teszteltük a Moto Hotweart

    Már múltkori bemutatónk óta furdalt minket a kíváncsiság, hogy a megnyerő tulajdonságokkal büszkélkedő, fűthető motorosruha vajon miként teljesíthet a gyakorlatban, ezért egy hideg téli reggelen próbára tettük a magyar találmányt. Jómagam a terepmotorozás bűvöletében nőttem fel, talán ebből adódóan – vagy egyszerűen csak azért, mert nem vagyok az a kényes fajta – azok közé tartozom, akik a rosszabb idő beköszöntével sem teszik le a vasat. Ha tekintélyes mennyiségű hó hullik a városra vagy minden lefagy, nyilván nem küszködöm feleslegesen, de ha nincsenek különösebb nehezítő körülmények, önmagában a hideg nem zavar, főleg, hogy a hobbi mellett közlekedési eszközként is használom a bringákat. Az évek során kialakult egy jól bevált rutinom arra vonatkozóan, miként öltözzek fel úgy, hogy a zimankó se okozzon gondot – noha eléggé fázós vagyok –, ámde hazudnék, ha azt mondanám, hogy ilyenkor is pont ugyanolyan élvezettel pattanok nyeregbe, mint nyáron, a kellemesen simogató meleg időben. Ennek rendkívül egyszerű oka van, nevezetesen az, hogy egyszerűen utálom a téli öltözködéssel járó macerát… Zavar a száz réteg, a már otthon leizzadás és hogy Michelin-baba módjára topogok ki melegíteni a gépet. Ismerős a szituáció, ugye? Na ezért kutatok minden új lehetőséget, ami kevesebb hercehurcával nyújt meleget télvíz idején… Mikor kiderült, hogy alkalmunk nyílik élesben kipróbálni a korábban már bemutatott, magyar gyártmányú Moto Hotwear ruházatot, nagyon megörültem. A tesztnapon ragyogó napsütésre, ám csípős, hideg reggelre ébredtünk, aminek általában nem örülök, ám most kivételesen előnynek bizonyult, ugyanis 1-2 Celsius fokban, mondhatni, ideális körülmények között faggathattuk tudásáról a remek kis felszerelést. Ingázóknak és kirándulóknak is ajándék A termékeket készítő Karsai Holding rendelkezésünkre bocsátotta Piaggio maxirobogóját, amelynek ülése alatt már ott figyelt a konstrukció lelkeként szolgáló, hőcserélő panel és szivattyúkat rejtő műszaki egység. Mikor felnyitottuk a kétkerekű nyergét, kellemes meglepetésként szembesültünk vele, hogy a modult tartalmazó doboz relatíve kis helyet foglal el, vagyis nem kell feláldoznunk az ilyen jellegű gépeken oly fontos és hasznos, öblös tárolórekeszt. Még mielőtt egy lépést tettünk volna, a vállalat megjelent szakemberei készségesen elmagyarázták, miként működik a szisztéma, megmutatták, hogyan kapcsolható be a szerkentyű és szabályozható a hőmérséklet a kormányra rögzített vezérlőpanel segítségével. Kiderült, hogy rendkívül egyszerűen használható rendszerről van szó, tulajdonképpen percek alatt megszereztük az üzemeltetéshez szükséges tudást. Az öltözék overálként és kabátként is elérhető, jómagam – tekintettel a robogóra – az utóbbit választottam. Aki kevésbé hatékony időjárás-védelemmel felvértezett kétkerekűn vagy hosszabb távon motorozik, a kezes-lábassal egyértelműen jobban jár. A ruhadarab már tapintásra meggyőzött, hiszen rendkívül minőségi benyomást kelt, látszik, hogy ...

  • Teszt: Lvneng S5 e-robogó – Megtalálta a helyét

    Tény, hogy sok kompromisszumot követel (még) a tisztán elektromos közlekedés, de a Lvneng az ékes példa rá, hogy létezik megfizethető, jól felszerelt és vállalható megjelenésű villanymotor a piacon. ...