• Triumph Tiger Explorer: az első menetpróba

    Vajon az angolok háromhengerese lenyomja a Honda Crosstourert? Vagy nem is egy ligában játszanak a srácok? ...

  • Hajts százzal! Vagy csak (E)85- tel?

    Tiszta szesz üzemmód, sportmotorra. ...

  • Honda CMX500 Rebel teszt - Kapd elő a flexet!

    Felemás érzésekkel adtam vissza a Honda új chopperét, a Rebelt. Úgy tűnik, az utolsó pillanatban megremegett a mérnökök keze, és ezért nem nyúltak bele elég bátran a félliteres CB-be, pedig az alapokkal nincs baj - csak pár centi hiányzik a boldogsághoz... Míg itthon az első igazi kánikula tombolt, Barcelona környékén éppen heves szél és eső ijesztgette az előszezonban érkező turistákat, no meg a motorozásra éhes újságírókat. Sebaj, ha már itt vagyok, nem riadok meg egy kis égi áldástól - gondoltam -, és a hátizsákba gyűrt esőruhával az új Honda CMX500 Rebel felé baktattam. Valami régi, valami új - itt a Honda Rebel Általában nem szül jó vért, ha egy chopper a hasonló technikájú csupaszmotor felcicomázásával készül - elég, ha a nyolcvanas évek úgynevezett softchoppereire gondolunk, melyek a mai napig a vizuális környezetszennyezés illusztrációjaként szolgálnak a Wikipédián. Az így született szörnyek tényleg borzasztóan festettek, nem csoda, hogy többségük gyorsan eltűnt a süllyesztőben. Szerencsére az NM4 Vultust is jegyző Mr. Keita Mikura által megálmodott Rebelnél szó sincs ilyesmiről: ugyan vannak bírálható pontjai, de összességében pont úgy fest, hogy az A2 jogsit frissen megszerzett fiatalok egyből lássák magukat Sons of Anarchy-főszereplőként. Nem mondom, a magasan trónoló, púpos, s mindössze 11,2 literes üzemanyagtartály - főként a feltűnő, vörös fényezéssel - kissé kilóg a képből, de ezt, és az EURO4 miatt túlzottan halk, dundi és sótlan formájú kipufogót leszámítva nem lehet ok panaszra. Szinte észrevétlenül bújik meg a soros, kéthengeres, 471 köbcentis erőforrás az acélvázban, a matt és selyemfényű felületek ügyesen próbálják harmonikussá tenni a formát, míg a rendkívül alacsonyan - 69 centin (!) - elhelyezett nyereg már-már rekordgyanús érték, egyben erős hívószó az alacsonyabb növésű motorosoknak. Nem is teketóriázom sokat, helyet foglalok a puritán, mégsem kényelmetlen priccsen, azonban a csizmámat felemelve hiába keresem a lábtartót. Taposom a levegőt valahol a blokk elejénél, de semmi. Lenézek, s lám, mintha csak egy túrasportmotoron ülnék, a nyeregtől 40-50 centire, az erőforrás hátsó harmadánál kell keresnem, ami nem éppen szerencsés egy ilyen klasszikus vason. Jómagam a 175 centimmel elfértem rajta, szó se róla, de tudva, hogy a Honda szeretné a tengerentúli piacot is meghódítani vele, érdemes lenne elgondolkozni egy extraként rendelhető, előretolt lábtartón, hogy a hamburgeren nevelkedett NFL-újoncok is laza testtartással gördülhessenek be vele a Wendy's elé. Ha elindul, már nincs baj vele... Korábban volt alkalmam kipróbálni a Honda félliteres modellcsaládjának összes tagját, így az erőforrás régi ismerősként köszöntött: most is tétovázás nélkül, szégyenlősen, már-már túlzottan visszafogott hang kíséretében kelt életre. Tisztán ...

  • Teszt: BMW R 1250 RT - Utazz első osztályon!

    Az a megtiszteltetés ért, hogy Magyarországról elsőként próbálhattam ki a bajorok vadonatúj, minden eddiginél erősebb túragépét, a SiftCam-boxerrel felszerelt R 1250 RT-t. Mit tagadjam, engem rögtön levett a lábamról... ...

  • Tartósteszt: Dunlop TrailSmart MAX – III. rész

    Nos, jelenthetem, hogy a Debrecen oda-vissza hajszák kihívásai és az M1-esen töltött kilométerek százai sem „tettek kárt benne”, pont olyan szép, kerek a profil, mint újkorában. ...