• Motochargebar: pont ez kellett, hogy GPS-ről telefonra váltsak

    Akárhogy is, engem meggyőzött a Motochargebar vezeték nélküli töltője és tartója – amit itt vásárolhatsz meg –, ezért hosszú távon is letesztelem, mit tud. ...

  • Metzeler Roadtec 01 teszt: Viszlát, jó volt veled!

    Szóval viszlát Metzeler Roadtec 01, jó volt veled! Egészen pontosan 10 120 kilométert (!) tettünk meg együtt... ...

  • Teszt: Honda Forza 125 – Városi vagánykodás

    A japán gyártó gondolt egy nagyot, s átszabta stílusos maxirobogóit, melyek sportosabbak, mégis elegánsabbak lettek, és gazdagabb felszereltséggel szállnak harcba az öltönyös úriemberek vagy épp a hölgyek szívéért. Bármennyire is megszerettem őket, pár percre így is elszakadtam tőlük, ugyanis a Forzák mellett egy meglepetés, az új Monkey is jelen volt a nizzai menetpróbán… Csak úgy repül az idő, mi sem bizonyítja ezt ékesebben, minthogy a Honda Forza idén ünnepli nagykorúságát. Anno, az ezredfordulón előbb a negyedliteres változat érkezett, 2015-ben csatlakozott hozzá 125-ös kistestvére, s bizony mindkettő hamar az eladási listák élére ugrott. Az elmúlt 18 évben nem vetették alá mélyreható módosításnak a modelleket – igazából nem is volt rá szükség –, ám ami késik, az egyszer csak elérkezik, így történt ez a Forzákkal is, amiket az idei évre alaposan átdolgoztak a japán mérnökök. Az újdonságokat volt szerencsénk elsők között tesztelni, mégpedig Dél-Franciaországban, a káprázatos Azúr-parton, vagyis olyan nyüzsgő városi forgatagban, ahol igazán elemükben érzik magukat a masinák. A tesztnap fülledt, tengerillatú reggelén katonás rendben felsorakozva vártak minket a szálloda előtt a járművek, elsőként a kis Forzák. Fontos tudni, hogy kizárólag össz-lökettérfogatát tekintve beszélhetünk kis gépről, ugyanis a modellfrissítés során azonos megjelenésűre formálták az új 125-öst és 300-ast, azaz külsejüket tekintve jóformán teljesen egyformák lettek, mindössze 20 milliméter tengelytávkülönbség különbözteti meg őket. Fürge és eszményien fordulékony a Forza 125 Egyből feltűnt, hogy a típus minden részlete prémium minőséget sugároz, kifinomult, nívós alkatrészeket használtak a mérnökök, ugyanakkor minden letisztult hatást kelt. Ez jól is van így, ilyen célszerszám esetében nincs szükség bonyolult megoldásokra. A praktikumot növeli az óriási – 53,5 literes -, két zárt bukósisak befogadására alkalmas, ülés alatti tárolórekesz, amely az extraként rendelhető, csinos túradobozzal akár egy hétvégi utazásra telepakolt bőrönd vagy egy bevásárlókocsi tartalmát is simán elnyeli. Ezek kezelése egyébként ún. Smart Key-jel történik, akárcsak a motorkerékpár indítása. Ez annyit tesz, hogy csak el kell tekernünk a gyújtáskapcsolót, megnyomni az önindító gombját, s már be is röffen az erőforrás, olyan megnyugtatóan muzsikálva, akár egy relaxációs lemez az éjszaka derekán. A digitális és analóg részeket felvonultató folyadékkristályos műszeregységen egyszerűen, átláthatóan felsorolva jelennek meg a legfontosabb adatok, s a kezelőszervek is könnyen elérhetők. Először picit dundinak tűnt az alapáras start-stop rendszerrel kínált hátas, de hamar a kiderült, a látszat csal – mint kés a vajon, úgy vágtunk át kettecskén a feltorlódott kocsisorok között. A 14,75 lóerős, 8250-es fordulatszámon 12 Nm-es csúcsnyomatékú, széles tartományban kihasználható egyhengeres kellő lendülettel mozgatta a 162 kilós menetkész tömegű ...

  • Garmin zümo XT teszt – a motoros navigálás új szintje

    Napjainkban azt láthatjuk, hogy az okostelefonok lassan kiszorítják a piacról a fényképezőket, miként a hagyományos navigációs eszközöket is. Persze akad néhány gyártó, amely szembeszáll a trenddel, mint például az éppen 30 éves Garmin – az amerikai vállalat saját fegyvereivel győzné le a mobilokat, és az új XT-t elnézve erre minden esélye megvan. Régóta foglalkoztat a motoros navigáció (köznyelvben, hibásan: GPS) lecserélése. Egyszerűen nem naprakészek az olcsó, de sok kompromisszumot követelő offline cuccaim, ráadásul azóta nem is vagyunk „nagy barátok” a régi TomTom navimmal, mióta kiderült, hogy a cég eladta a járművek hely- és sebességadatait a rendőrségnek. Kösz, ha már ennyi pénzt költök valamire, akkor nem szeretnék önkéntes traffipaxtelepítő is lenni… Ráadásul már Európa szerte korlátlan wifit tudok csiholni a saját mobilomról, szóval minden afelé mutat, hogy motoron is az online tájékozódásé a jövő. Ennek legegyszerűbb módja, ha felteszem magát a telefont a kormányra, de sajna nem vízálló, így megint csak kompromisszumokra kényszerülök… Motoros navigáció? Kell valami a félmegoldások helyett! A zárt, fóliával borított tok ugyan megvédené az esőtől, de a tükröződő fólián át nem látszik a kijelző, mi több, töltés közben durván melegszik is, szóval nem tökéletes megoldás, és emlékeztek: olyanom már van több is, éppen azért akarok váltani. Az már csak ráadás, hogy az érintőképernyődet is fújhatod, mit sem ér, ha tokban van a mobil vagy nem reagál a motoros kesztyűd érintésére… Hiába kerestem hetekig a valóban hibátlan, gond nélkül használható eszközt az eddiginél „okosabb” navigálásra, mindig ugyanaz lett a vége: online is működő, de hagyományos motoros GPS kell, a többi félmegoldás. Mintha egy önbeteljesítő jóslat lett volna, éppen idén tavasszal kaptam meg tesztelésre a három évtizede hódító Garmin újdonságát, a minden eddiginél többet tudó és sok online szolgáltatást rejtő zümo XT-t. Kíváncsian vártam, hogy azt nyújtja-e, amire vártam. Garmin zümo XT – egy válasz minden kérdésre Aki esetleg nem ismerné a 2020-ban megjelent készüléket, röviden összefoglalom, mit is tud: – Szuperfényes, 5,5 colos kijelző – Élvezetes motoros utak felkutatása a Garmin Adventurous Routing™ funkcióval – Utcaszintű, topográfiai vagy műholdas (Birds Eye) térképmód – Előre feltöltött offroad térképek – Nyomvonalrögzítés, visszavezetés a bejárt ösvényen – Vészhelyzetekre figyelmeztető funkció – A túrák egyszerű megosztása – Foursquare és Tripadvisor gomb városnézéshez, érdekes helyek kereséséhez – Valós idejű forgalmi és időjárási adatok az útvonalon Ahogy megjött az XT, mohón téptem fel a csomagolást és bontottam ki a dobozt – már alig vártam, hogy kipróbáljam. Mivel egyszerű, logikus felépítésű a szett, pár perccel ...

  • 4K, Wi-Fi sisakkamera 40 euróért?

    Ennél biztonságosabb rendszer aligha létezik, még ha nagy-nagy türelem is kell hozzá - nem mindenki tud 50 napot várni arra, hogy kézbe vegye élete első 4K kameráját. ...