• Fékezd magad! – 1. rész

    Újabb összehasonlító tesztbe fogunk, mégpedig a sokszor méltatlanul elfelejtett alkatrészek összehasonlításával. Fókuszban a fékek. ...

  • Nankang Roadiac teszt: vízválasztó ötezernél

    Hirtelen megduplázzuk a begyűjtött kilométerek számát - irány Olaszország és a Dolomitok! Mivel csak az odaút kapcsán 935 kilométerről beszélünk, így hajnali 5 órára tettük a találkozás időpontját, majd belevágtunk a végtelennek tűnő etapba... ...

  • Ducati Panigale V4-teszt – Brutális, de jól leplezi!

    Fenevad és félelmetes szörny? Esetleg egy farkasbőrbe bújt kezesbárány? Mindkettő igaz, de mi egyszerűen csak nevezzük a legjobb pályagépnek, ami szerencsére rendszámos, így utcán is használhatod… Egyszerűen bámulatos műalkotás ez a motor. Bárhonnan nézem, a Panigale V4-ről folyton csak az jut eszembe: tökéletes. Persze milyen is lenne egy olasz sportgép, amit a legnevesebb mérnökök csiszoltak tökéletesre, és 214 lóerő feszíti 13 ezres fordulatszámnál? Se vége, se hossza a Panigalék különböző változatainak, mi a „sima” V4-et kaparintottuk meg, ami egyből levett a lábamról… Ducati Panigale V4 egy kis magyar okosítással Sokan vicceltek velem a menetpróba előtt, hogy vigyek szerszámkészletet, készüljek a gyönyörű, de gyakran elromló talján vas hibáira. Nos, nekem sem Kakucson sem a villámgyors Slovakiaringen nem volt gondom vele, igaz, ez nem is egy tartósteszt volt, csak két pályanap… Bámulatos, hogy a közel nyolcmilliót kóstáló Panigaléval a „csak óvatosan, nem szabad kockáztatni” tempó is eszeveszett volt, könnyen megtaláltuk a közös hangot. Jóllehet, ez részben annak köszönhető, hogy az Dávid Pisti, a futóművek mindentudó guruja előtte alaposan kezelésbe vette a csupán 174 kilós (!) superbike-ot. Pisti egy szál csavarhúzóval teljesen átfésülte a Showa villát és központi rugóstagot, és itt engedjetek meg egy kitérőt, mert a pályán látottak alapján úgy gondolom, komoly félreértések vannak a motorosok fejében a futóműállítással kapcsolatban, amit egyszerűen muszáj tisztáznunk. Futóműállítás-kisokos – hogyan kezdjem? Ha valaki megkérdez, hogy merre tekerje a futóművet, első körben azt szoktam mondani, hogy a gyári értékekre, mert nagyon könnyen az erdőbe találhatja magát, aki nem tudja mit és miért teker az apró csavarokon. Amondó vagyok, hogy a gyárban (mindegy melyik márkáról beszélünk) nagytudású szakemberek, komoly gépekkel, rengeteg adat alapján állítanak be egy-egy gyári értéket, így az nem lehet annyira rossz. Az viszont tény, hogy ott nem tudják:  ötven- vagy százkilós ember vezeti-e az adott motort, visz-e utast és akar-e pályázni vagy csak közúton vadászik kanyarokra. Tehát itt jön a képbe egy ember, aki tudja a futóművek csínját-bínját és kifejezetten a vezető – és utasa – igényeire szabja a gépet. Ezt javaslom hát Neked is: ha úgy érzed, valami nem stimmel a felfüggesztéssel vagy egyszerűen nem érzed jól magad a motoron, akkor ne a gépet, hanem a felfüggesztést cseréld le! Találomra tekergetés és teljes elcseszés helyett látogass el egy szakemberhez vagy valamelyik nyílt napra, ahol segítséget kérhetsz, és a súlyodhoz, stílusodhoz lőjétek be a telót, illetve a központi rugóstagot. Hidd el, ég és föld lesz a különbség! Elég a nézelődésből, nyeregbe! Első üléspróbán már ...

  • Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – A név kötelez!

    Andalúzia festői tájain fogtuk vallatóra az aranyszárnyasok kalandmotorjait, melyeknek nem kisebb feladat jutott, mint túlszárnyalni az éppen 30 éve bemutatott, legendás XRV 650 sikereit. Lássuk felnőttek-e a feladathoz! ...

  • Michelin Power RS teszt – II. rész

    Az ABS szinte munka nélkül marad, miként ez az első köpeny, mely tulajdonképpen feleslegessé teszi a Kawa - nem létező - kipörgésgátlóját... ...