2012: támadunk!

2012: támadunk!

              - Címkék |Kiemelt cikk

Erősebb krosszmotorok, újabb résztvevők a lassan túltelített túraenduró kategóriában, és egy  egy új Honda, ami hivatalosan nem is létezik…

A Kawasakinál végre megrázták magukat, és izgalmas utcai vasakkal, valamint sikeres versenymodellekkel rukkoltak elő 2011-re. A Superbike világbajnokságban szereplő új ZX-10R lényegesen nagyobb potenciált képvisel, mint elődei, és a most beharangozott új krosszgépek is komoly sikerekre számíthatnak a zártpályás versenyeken.

A dupla befecskendezővel szerelt 2012-es KX250-es olyan technikai arzenált vonultat fel, mely nem csak a terepmotorokban, de az utcai kétkerekűek között is ritkaságnak számít. A két eltérő helyzetű és feladatú injektor, a hangolható erőforrás és az extrém alacsony saját tömeg magasra helyezi a mércét a többi gyártó előtt.

kx250-kawasaki-2012
A 2012-es Kawasaki KX250 és 450: erő és kezelhetőség mindenek felett

A 450-es KX szintén megújul, filigránabb lesz, üzemanyagtankjának mérete hat literre csökken, és keskenyebb első felnit ill. gumit kap. Hogy a szabad jelzésnél elsőként lőjünk ki a rajtgépből, hangolható rajtautomatika ellenőrzi az első két fokozatban az erőleadást a motoron.

honda-motor-spy-crosstourer-2012
Reszkess GS1200, reszkess Multistrada? Pár hónap múlva élesben is bemutatkozik a Honda Crosstourer

A VFR800X – más néven Honda Crossrunner – mellett már tavaly beharangozták a VFR1200 vázát és blokkját öröklő 1200-as túraendurót, a Crosstourert, de az első “éles” képeket csak most láthatjuk az újdonságról. A küllős kerekeken gördülő óriás – a megjelenés ellenére – nem az endurós, inkább a túramotoros erényeit fogja megcsillantani – a kényelmes üléspozíció, a vastag és széles nyereg, valamint a jó szélvédelem is ezt igyekszik erősíteni.

honda-moto-scooter-2012
A CB600 gyenge, a DN-01 pedig túl avantgárd volt a Z750/GSR750 ellen. Ez lesz a Honda új, automataváltós fegyvere a kategóriában?

De nem ez az egyetlen újdonság a szárnyas márkánál. A kevéssé sikeres DN-01 után most ismét középméretű, automataváltós mindenes fejlesztésébe kezdtek – már ha lehet hinni a pletykáknak. Az Aprilia Mana és Shiver modellek után most Japánból is érkezik egy váltókar nélküli, megfizethető motor, ami a tervek szerint szintén 2012 tavaszán debütálhat.

A már bemutatott Z750SX modellel kiegészülve ez már egész színes csokor, és még csak 2011 májusát írjuk. Úgy látszik, hogy a válságnak vége, és a motoriparban az új, izgalmas fejlesztések köszöntik a reményteli következő szezont.