Noha csak tavaly ősszel mutatkozott be, máris új külsőbe öltözik a bajorok legerősebb motorja, az S 1000 RR.
Tavaly az EICMA-n rántották le a leplet az átdolgozott, elődjénél 14,5 kilóval könnyebb (!) és 207 lóerőre izmosított BMW S 1000 RR-ről. A fejlesztés során – a jobb menetteljesítmények mellett – az volt az elsődleges cél, hogy az új modell még inkább „motorosbarát” legyen, és közúton, valamint versenypályán is gyorsabbá váljon elődjénél.

Ezt szolgálja, hogy minden eddiginél gazdagabb a vezetéssegítő rendszerek arzenálja, egyebek mellett a Dinamikus vonóerő-szabályozás (Dynamic Traction Control; DTC), az egykerekezés-szabályozás (Wheelie Control), a blokkolásgátló (ABS) és az emelkedő-asszisztens (Hill Start Control) is alapáron jár a leendő vevőknek.

Emellett extrafelszerelésként Pro menetprogramok is elérhetőek, melyek között megtalálható a tökéletes startokat segítő rajtautomatika (Launch Control), a személyre szabható boxutca-sebességhatároló (Pit Lane Limiter), nem beszélve a kuplungolás nélküli, villámgyors fel- és visszaváltásokat biztosító a Pro váltóasszisztenssel.
BMW S 1000 RR – Új színekbe öltözik a király
Mivel friss fejlesztésű motorról van szó, változatlan műszaki csomaggal lép a 2020-as esztendőbe a modell, de megjelenését illetően azért komoly változások lesznek. Immáron biztos, hogy elérhetővé válik a Hockenheim-ezüstmetál fényezés, amivel még látványosabbá válik, s a hamarosan megjelenő szénszálas kiegészítőkkel még tovább fokozható a látvány.

A pillekönnyű burkolatok között megtalálható a lánc- és lánckerékvédő, az első és hátsó sárvédő, valamint a jobb- és baloldali felső idom is.