A nagyszerű olasz kezdeményezés példaként állhat minden uniós tagállam előtt.
Tulajdonképpen az a meglepő, hogy csak most született erről rendelet, hiszen égető probléma, hogy a sofőrök épségét óvó korlátok pont fordítva működnek a motoros ütközéseknél – csak fokozzák a sérüléseket.
Egyszerű ötlet, hatékony megvalósítás – ilyen lesz a motorosbarát korlát
Az átalakítás csupán annyiból áll, hogy az eredeti fémkorlát alá, közvetlenül az aszfalt szintjétől kezdve egy másik, puhább, energiaelnyelő betétet rögzítenek. Ezek a feltűnő, sárgára fényezett betétek mérséklik a becsapódás erejét, de csak olyan ívekre szerelik fel őket, melyek sugara nem éri el a 250 métert és ahol a „sima korlát” alja a földtől legalább 80 centi magasan kezdődik.

Első körben az olyan kiemelt helyeken szerelnek fel korlátokat, ahol az utóbbi három évben legalább öt súlyos motoros sérülés vagy haláleset történt. Egyetlen szépséghiba, hogy a rendelet hathónapos felkészülési időt ad a közútkezelőnek az „első kapavágásig”, vagyis nem túl szerencsés, hogy éppen nyár közepén hozták nyilvánosságra, mert így idén már biztosan nem kezdődnek meg a munkálatok.

Persze ne legyünk telhetetlenek: lényeg, hogy elindult a folyamat, és az olasz példát látva valószínűleg egyre több tagállam csatlakozik majd a remek kezdeményezéshez.

Korántsem reménytelen a helyzet, hiszen itthon is több helyen építettek már motorosbarát korlátokat, különösen a zalai és mátrai gócpontokban, ahol számos motorbaleset történt.