Hétfői cikkünk kapcsán érkezett kérdés: mi a helyzet a sorok közötti előregurulással Európában?
Itthon városban, azon túl, sőt a mentőknek fenntartott biztonsági folyosón is előregurulhatnak a motorosok, ha áll a sor, de mi a helyzet Európában?
Az előregurulás szabályai az Unióban
Itt találjátok az írást, mely alatt kérdeztétek tőlünk, hogy a határt átlépve mennyire szabályos/megtűrt, ha kikerülitek az álló kocsisort:
Először is a biztonsági folyosó külföldön tabu, ez magyar előjog, hogy a motorosok – a mentők, tűzoltók akadályozása nélkül – előregurulhatnak az autópályán kialakított sávon.

A FliesOnTheVisor írói összeszedték, hogy mire készülj a többi uniós államban – itt egy helyen megtalálhatod a megnépszerűbb országok, célpontok aktuális szabályait:
Franciaország: lényegében 2021. augusztus 2. óta engedélyezett a sávok közötti motorozás, ráadásul mozgó kocsik között is, de az autók és motorok sebességkülönbsége nem lehet több 30 km/óránál (tehát az álló kocsik mellett legfeljebb 30-cal mehetsz el, a 20-szal cammogók mellett 50-nel stb.)
Németország: az összeállítás készítői nem találtak egyértelmű leírást, de összességében a hazaihoz nagyon hasonlónak minősítették a német rendszer: csak álló járművek mellett és kizárólag a záróvonal érintése nélkül lehet kikerülni a rostokoló autókat.
Az alábbi országokból nem kaptak indoklást és részleteket a szerzők, de válaszokat igen, hogy szabályos-e a sorok közötti előregurulás.
Ausztria: igen
Csehország: nem
Dánia: nem
Finnország: nem
Írország: igen
Norvégia: nem
Olaszország: igen
Portugália: igen
Spanyolország: igen
Svédország: igen
Svájc: nem
Törökország: igen
Tegyük hozzá, hogy a gyűjtemény a „filtering and lane splitting” címet viseli, azaz nem csak az itthon szabályos kikerülést foglalja magába, hanem a haladó autók megelőzését is a két sáv között.
