Éljen az új király? A BMW-gyárban néztük meg az új R 1300 GS-t

Éljen az új király? A BMW-gyárban néztük meg az új R 1300 GS-t

              - Címkék |Baleset-megelőzés, Kiemelt cikk

Látványos és megosztó formaterv ide vagy oda, az tagadhatatlan, hogy az R 1300 GS minden tekintetben túlszárnyalja elődeit. Ráadásul úgy lett erősebb és sokkal gazdagabb felszereltségű, hogy közben jelentősen csökkent a tömege.

Szerencsésnek mondhatom magam, hogy már a világpremier előtt, személyesen láthattam az R 1300 GS leleplezését a berlini üzemben, ahol többek között jelen voltak a BMW vezetői, mérnökei is, hogy válaszoljanak a kérdéseinkre.

Megjelent a BMW R 1300 GS

Először is a lényeg, amit néhány hete már megszellőztettünk a svájci közlekedési hatóság információi alapján:

a csúcsteljesítmény 145 lóerőre nőtt, a forgatónyomaték immáron közel 150 Nm, míg a bajor boxer 12 kilóval nyom kevesebbet az 1250-esnél.

Ráadásul úgy érték el ezt a jelentős súlycsökkentést, hogy a motor felszereltsége elképesztően gazdag lett. Készüljetek, hosszú felsorolás jön, ez mind alapáras a GS-en:

– Hatékony markolatfűtés

– Kulcsnélküli indítás

– RDC (abroncsnyomás-ellenőrző)

– MSR (Motorfék-szabályozó)

– Kanyar-ABS (BMW Motorrad Full Integral ABS Pro)

– Sebességtartó automatika fékezőfunkcióval (adaptív tempomat)

– Lítiumion-akkumulátor

– Kézvédőbe integrált irányjelzők.

Miként a tervezők elmondták, a bajorok valaha épített legerősebb sorozatgyártású boxere dohog a továbbfejlesztett vázban, melyhez immáron öntött alumínium segédváz kapcsolódik. Bővült a menetprogramok száma is, immáron négyféle beállítás elérhető alapáron, mi több, a kipörgésgátló (DTC), motorfékszabályozás (MSR), a dinamikus fékasszisztens (DBC) és emelkedőn való elindulást segítő asszisztens (HSC) sem feláras többé. A vadonatúj, mátrix-LED fényszóró is alapáras, ami nagyban növeli a motoros láthatóságát, és megkönnyíti az éjszaka megtett kilométerek legyűrését.

Természetesen az új GS is elérhető lesz egyedi, különleges fényezésekkel az Option 719 választékából, ezek közül talán az olajzöld-arany összeállítás a leglátványosabb, mely még jobban kiemeli a motor arányait és sajátos formatervét.

Műszaki adatok: BMW R 1300 GS

Erőforrás:

Névleges teljesítmény: 107 kW (145 LE) 7750 ford/percnél

Motorkonstrukció: Levegő- és folyadékhűtéses, kéthengeres, négyütemű boxermotor lánchajtású vezérműtengelyekkel (BMW ShiftCam) és kiegyensúlyozó fogaskerekekkel

Furat x löket : 106,5 mm x 73 mm

Hengerűrtartalom: 1300 cm3

Forgatónyomaték: 149 Nm, 6500 ford./percnél

Menetteljesítmény/Fogyasztás

Maximális sebesség: 200 km/h felett

Üzemanyag-fogyasztás 100 km-en, a WMTC szerint: 4,8 l

Üzemanyagtípus: szuper ólommentes, 95 ROZ/RON; adaptív üzemanyag-minőség szabályozás, 91-98 ROZ/RON

Elektromos rendszer

Generátor: váltóáramú generátor, 650 W (névleges teljesítmény)

Akkumulátor: 12 V/10 Ah, karbantartást nem igénylő lítiumion-akkumulátor

Erőátvitel

Tengelykapcsoló: Nyomatékhatárolós tengelykapcsoló

Sebességváltó: Körmös kapcsolású, hatfokozatú

Véghajtás: Kardánhajtás

Váz, felfüggesztés  és fékek

Váz: Kétrészes vázkoncepció fő- és felcsavarozott, könnyűfém hátsó vázzal, teherviselő erőforrással

Elsőkerék-felfüggesztés: BMW Motorrad EVO-Telever, dönthető flex-elemmel, központi rugóstaggal

Hátsókerék-felfüggesztés: Alumíniumöntvény lengőkar BMW Motorrad EVO-Paraleverrel, WAD rugóstag

Rugóút első/hátsó: 190 mm/200 mm

Tengelytáv: 1518 mm

Utánfutás: 112 mm

Villaszög: 63,8 °

Első gumiabroncs: 120/70 R19

Hátsó gumiabroncs: 170/60 R17

Első fék: Dupla tárcsafék, átmérő 310 mm (4 dugattyús radiális féknyereg)

Hátsó fék : Egytárcsás fék 285 mm-es átmérő (2 dugattyús, hagyományos féknyereg)

Méret- és tömegadatok

Ülésmagasság, terheletlen: 850 mm

Terpeszívhossz: 1900 mm

Üzemanyagtartály mérete: 19 l

Hossz: 2212 mm

Magasság: 1406 mm

Szélesség: 1000 mm

Menetkész tömeg: 237 kg