Share the post "Éljen az új király? A BMW-gyárban néztük meg az új R 1300 GS-t"
Látványos és megosztó formaterv ide vagy oda, az tagadhatatlan, hogy az R 1300 GS minden tekintetben túlszárnyalja elődeit. Ráadásul úgy lett erősebb és sokkal gazdagabb felszereltségű, hogy közben jelentősen csökkent a tömege.
Szerencsésnek mondhatom magam, hogy már a világpremier előtt, személyesen láthattam az R 1300 GS leleplezését a berlini üzemben, ahol többek között jelen voltak a BMW vezetői, mérnökei is, hogy válaszoljanak a kérdéseinkre.
Megjelent a BMW R 1300 GS
Először is a lényeg, amit néhány hete már megszellőztettünk a svájci közlekedési hatóság információi alapján:
a csúcsteljesítmény 145 lóerőre nőtt, a forgatónyomaték immáron közel 150 Nm, míg a bajor boxer 12 kilóval nyom kevesebbet az 1250-esnél.
Ráadásul úgy érték el ezt a jelentős súlycsökkentést, hogy a motor felszereltsége elképesztően gazdag lett. Készüljetek, hosszú felsorolás jön, ez mind alapáras a GS-en:
– Hatékony markolatfűtés
– Kulcsnélküli indítás
– RDC (abroncsnyomás-ellenőrző)
– MSR (Motorfék-szabályozó)
– Kanyar-ABS (BMW Motorrad Full Integral ABS Pro)
– Sebességtartó automatika fékezőfunkcióval (adaptív tempomat)
– Lítiumion-akkumulátor
– Kézvédőbe integrált irányjelzők.
Miként a tervezők elmondták, a bajorok valaha épített legerősebb sorozatgyártású boxere dohog a továbbfejlesztett vázban, melyhez immáron öntött alumínium segédváz kapcsolódik. Bővült a menetprogramok száma is, immáron négyféle beállítás elérhető alapáron, mi több, a kipörgésgátló (DTC), motorfékszabályozás (MSR), a dinamikus fékasszisztens (DBC) és emelkedőn való elindulást segítő asszisztens (HSC) sem feláras többé. A vadonatúj, mátrix-LED fényszóró is alapáras, ami nagyban növeli a motoros láthatóságát, és megkönnyíti az éjszaka megtett kilométerek legyűrését.
Természetesen az új GS is elérhető lesz egyedi, különleges fényezésekkel az Option 719 választékából, ezek közül talán az olajzöld-arany összeállítás a leglátványosabb, mely még jobban kiemeli a motor arányait és sajátos formatervét.
Műszaki adatok: BMW R 1300 GS
Erőforrás:
Névleges teljesítmény: 107 kW (145 LE) 7750 ford/percnél
Motorkonstrukció: Levegő- és folyadékhűtéses, kéthengeres, négyütemű boxermotor lánchajtású vezérműtengelyekkel (BMW ShiftCam) és kiegyensúlyozó fogaskerekekkel
Furat x löket : 106,5 mm x 73 mm
Hengerűrtartalom: 1300 cm3
Forgatónyomaték: 149 Nm, 6500 ford./percnél
Menetteljesítmény/Fogyasztás
Maximális sebesség: 200 km/h felett
Üzemanyag-fogyasztás 100 km-en, a WMTC szerint: 4,8 l
Üzemanyagtípus: szuper ólommentes, 95 ROZ/RON; adaptív üzemanyag-minőség szabályozás, 91-98 ROZ/RON
Elektromos rendszer
Generátor: váltóáramú generátor, 650 W (névleges teljesítmény)
Akkumulátor: 12 V/10 Ah, karbantartást nem igénylő lítiumion-akkumulátor
Erőátvitel
Tengelykapcsoló: Nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
Sebességváltó: Körmös kapcsolású, hatfokozatú
Véghajtás: Kardánhajtás
Váz, felfüggesztés és fékek
Váz: Kétrészes vázkoncepció fő- és felcsavarozott, könnyűfém hátsó vázzal, teherviselő erőforrással
Elsőkerék-felfüggesztés: BMW Motorrad EVO-Telever, dönthető flex-elemmel, központi rugóstaggal
Hátsókerék-felfüggesztés: Alumíniumöntvény lengőkar BMW Motorrad EVO-Paraleverrel, WAD rugóstag
Rugóút első/hátsó: 190 mm/200 mm
Tengelytáv: 1518 mm
Utánfutás: 112 mm
Villaszög: 63,8 °
Első gumiabroncs: 120/70 R19
Hátsó gumiabroncs: 170/60 R17
Első fék: Dupla tárcsafék, átmérő 310 mm (4 dugattyús radiális féknyereg)
Hátsó fék : Egytárcsás fék 285 mm-es átmérő (2 dugattyús, hagyományos féknyereg)
Méret- és tömegadatok
Ülésmagasság, terheletlen: 850 mm
Terpeszívhossz: 1900 mm
Üzemanyagtartály mérete: 19 l
Hossz: 2212 mm
Magasság: 1406 mm
Szélesség: 1000 mm
Menetkész tömeg: 237 kg
Share the post "Éljen az új király? A BMW-gyárban néztük meg az új R 1300 GS-t"















