Leleplezték az új BMW S és M 1000 XR-t

Leleplezték az új BMW S és M 1000 XR-t

              - Címkék |Kiemelt cikk

Ismét szintet lépett a BMW crossovere, holott eddig is a géposztály elitjébe tartozott. Az S 1000 XR erősebb és gazdagabb felszereltségű lett, valamint megjelent a 201 lóerős, temérdek extrával megspékelt M 1000 XR változat.

Akárcsak a korábbi modellfrissítések során, most is nőtt az S 1000 XR csúcsteljesítménye, immáron 170 lóerő, amit – részben – a szívócsatornák módosításával értek el a mérnökök. Továbbfejlesztették a gyorsváltót is, ami ennek köszönhetően még pontosabban működik, és jó hír az alacsonyabb növésű túrázóknak, hogy a kényelmesebbé vált nyereg révén egy centivel csökkent az ülésmagasság és nőtt a motor túraalkalmassága.

BMW S 1000 XR

Emellett változott az első-hátsó felfüggesztés hangolása is, hogy még érzékenyebben reagáljon a villa és a központi rugóstag az úthibákra, s hogy a nagyobb fogyasztók se terheljék meg túlzottan az elektromos rendszert, az akkumulátor kapacitása 9-ről 12 Ah-ra nőtt. Végül kiemelték a bemutatóban, hogy a 2024-es modellen már a Headlight Pro fényszóró is az alapáras felszereltség része.

BMW S 1000 XR

Ezzel szemben az M 1000 XR vadonatúj modell, és a legfontosabb különbség az S-sel összevetve, hogy közel 20%-kal nagyobb csúcsteljesítményű, 201 lóerős, és menetkész tömege alig haladja meg a 220 kilót. Tagadhatatlan, hogy a nemrég tesztelt BMW M 1000 R közeli rokona az új XR, erre utal a hasonlóan átdolgozott erőátvitel (2 foggal nagyobb hátsó lánckerék és rövidebb 4., 5., és 6. fokozat a jobb gyorsulásért), sőt a fényezése is szinte megegyezik a csupaszmotoréval.

BMW M 1000 XR

Ezen túlmenően bővült az üzemmódok, vezetéssegítő rendszerek száma, immáron 4 + 3 lehetőség közül választhat a pilóta, és ugyanúgy élvezheti a kemény féktávokat megkönnyítő Brake Slide Assist segítségét, mint például a burkolt RR-en. Mindezt megfejeli az extraként elérhető, szénszálas első-hátsó felni, az alapáras M-es fékrendszer és a pályázóknak hasznos, adatrögzítőként működő új műszeregység.

BMW S 1000 XR

Ezzel már hat (!) újdonságot mutatott be a BMW mindössze néhány hét alatt: az F 800 és 900 GS különböző változatait, a berlini üzemben leleplezett R 1300 GS-t, amit személyesen nézhettünk meg, illetve a tegnap felbukkant két XR-t.

Galéria: BMW S 1000 XR:

Galéria: BMW M 1000 XR: