Share the post "REV’IT Pulse H2O-teszt: mi az hogy „télen nem lehet motorozni?”"
A fagyok beköszöntével egy időben a motorosok többsége kijelenti: hideg az aszfalt, átfagyok a nyeregben, vagyis nem lehet motorozni, de az enyhe teleknek köszönhetően nő azok tábora is, akik az év minden egyes hónapjában elővennék a gépet. Így van ez nálam is, ezért volt szükségem egy új, valóban vízálló csizmára.
Nyilván nálunk sem a nagy, többnapos túráké a főszerep így télen, de a Motron Vizionnal ilyenkor is bátran motorozunk, hogy ne kelljen hidegen kínozni az autót a rövidebb, városon belüli utakon. Egy-egy napsütéses, száraz decemberi nap pedig tökéletes indok lehet egy motoros kávézásra, rövidebb túrákra is. A történethez hozzátartozik, hogy 2022 őszén, az utolsó nagy túrán tönkrement az évek óta használt Alpinestars csizmám, eltört a talpa. Idén tavaszig leginkább motoros cipőben közlekedtem, majd vettem kiárusításon vettem egy kifutó TCX Clima Surround GTX-et.
170 centivel és többnyire túraendurós motorozási profillal az első dolog, amit megnézek egy motoros lábbelin, hogy milyen vastag a talpa. Ebben a TCX nagyon jónak tűnt a 2,5 cm-es átlagos vastagságával. Ezek után a kötelező körökben, vízállóság, komfort, rugalmasság (mert minél többet mész, annál kevésbé előny a merev anyagok hordása) és a szellőzés jöhet.
Ebben a pontban sajnos túl jóra sikeredett a TCX, 15 fok alatt már vastag zokniban is fázni kezdett lábam. Ökölszabály, hogy ha az elején valami kicsit nem jó, az menet közben, a a nap végre katasztrofális lehet. Fordultam már vissza 3-4 kilométer távolságból, mert az aktuális kabát engedett némi levegőt deréktájon, és bármennyire is vágytam a motorozásra, nem jó az egészséggel játszani. Elkezdtem vadászni egy olyan túracsizmát, amit októbertől áprilisig lehet használni. Nem túl merev, még a Vizionon is kényelmesen használható, bőrnél modernebb anyagokból készült, és persze tisztességes talpa van – ezek voltak az elvárások.
Megfizethető, mégis vízálló motoros csizmát keresel? Én megtaláltam…
Az infláció persze odavert ennek a szegmensnek is. Nagyjából 60-70 ezer forintra, azaz 150-200 euróra tettem a szükséges összeget, de komolyabb, évekig használható darabok ára bőven 120 000 Ft felé kúszott a népesebb gyártóknál – itthon és nyugaton egyaránt sokat drágultak a lábbelik.
Egy Motozemnél tett látogatáson a REV’IT! csizmákat nézegetve eszembe jutott Itchy Boots (Norally), aki márka nagykövetként ezekben motorozza be a világot. Pioneer-Discovery-Expedition verziók a legjobbak, amit egy túraenduróra lehet választani, de mind árban, mind tudásban bőven túlmutattak a keresési paramétereimen.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Viszont megakadt a szemem egy idei modellen, ami a REV’IT! Pulse H2O volt. Egyrészt semmi felesleges díszítés vagy bonyolítás nincsen rajta. A talpa ennek is 2 cm vastag átlagosan, de a séta sem okoz benne problémát. Modern anyagok, jól állítható és elég könnyű. A Gore-Tex mellett a 100%-ban vízzáró hydratex réteg teszi tökéletes őszi-téli-tavaszi csizmává. Meglepő módon ehhez a gyöngyszemhez százezer forint alatt hozzá lehet jutni, az akciós árakat megcsípve, pedig még kicsit kedvezőbben.
Aki nem ismerné, a REV’IT egy holland cég. Mérnökeik 1995 óta készítenek olyan motorkerékpáros ruházatot, amelyben gondosan egyensúlyban tartják a funkciót és a divatot. Úgy tervezték és úgy alakították ki portfoliójukat, hogy még a legigényesebb motorosok legmagasabb elvárásait is felülmúlja, sőt termékeik a versenysportban is megállják a helyüket. Erősen elmerültek az ADV-világban, és összefogtak a Touratech kiegészítőóriással, is, hogy egy exkluzív, minden igényt kielégítő kalandmotoros felszerelést hozzanak létre. Ennek alapján azért elég magasak voltak az elvárásaim, amikor a vásárlás mellett döntöttem.
Az első éles kör után kiderült, hogy bőven hozza az elvárásokat. Persze amit egy üzletben nem lehet tesztelni, az a menetkomfort, hiába próbálod fel. Nos, a váltó könnyen kezelhető vele és pontosan érezni azt is, mikor kényelmes a BMW gyári gyorsváltójának a felkapcsolás. Negatívumként csupán annyi, hogy a szélesebb lábfejjel rendelkezőknek szerintem nem ez lesz a legjobb választás. Már csak az a kérdés, mennyire lesz tartós, de ez tavaszra már ki fog derülni.
Megvan tehát a csizma, amivel ősszel-télen is bátran motorra ülhetek – jöhet a szezonon túli szezon, amikor nem a bogarakkal és a hőséggel, hanem a hideggel kell megvívni a motor nyergében.
Kapcsolódó anyag: Az én BMW-sztorim – a vásárlástól az első nagy túráig
Share the post "REV’IT Pulse H2O-teszt: mi az hogy „télen nem lehet motorozni?”"







