Bemutatkoznak a kedvező árú Seca motoros csizmák

Bemutatkoznak a kedvező árú Seca motoros csizmák

              - Címkék |Kiemelt cikk

Közel másfél évtizede van jelen a piacon a lengyel Seca, mely elsősorban azzal vált ismertté, hogy szakított a jól ismert alapanyagokkal, és – az országban egyedülálló módon – D3O protektorokkal óvja a motorosokat.

Egészen pontosan 2010-ben alapították a lengyel Seca vállalatot, mégpedig azzal a céllal, hogy rendhagyó alapanyagokból minőségi, megfizethető ruhákat, csizmákat készítsenek motorosoknak. A munka során a mérnökök segítségére volt Bartek Cabala motorversenyző is, aki a nemzetközi sorozatokban szerzett tapasztalataival támogatta a fejlesztéseket.

A cég vezetői kiemelték, hogy nem túlzás egyedülállónak nevezni a márkát, hiszen a Seca az egyetlen lengyel gyártó, amely világszínvonalú D3O protektorokat épít be motoros felszereléseibe, illetve egyrétegű Armalith-ból készíti protektoros farmerjeit, mely az aramidnál is ellenállóbb, strapabíróbb alapanyag.

Seca motoros csizmák Magyarországon

Idén már hazánkban is elérhetőek a cég motoros lábbelijei, élen a Seca Traffic motoros cipővel, ami most még kedvezőbb áron kapható – alig 40 ezer forintba kerül.

Túl kicsi vagy nagy a lábad? Nem probléma –  a Seca cipők-csizmák egyaránt elérhetőek 36-37-es és 45-46-os méretekben is az üzletben

Míg a Traffic – nevéhez híven – elsősorban ingázóknak, városban közlekedőknek készült, addig az Apex Evót a kényelmes, félmagas szárú cipőt kereső, sportos motorosoknak tervezték. Emellett a túrázók is megtalálják a számításukat a világjárók elvárásai alapján fejlesztett, vízálló Comet Clima Dry modellel, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az első Seca csizmák és cipők már meg is érkeztek a Motoralkatresz.eu váchartyáni üzletébe, ahol megnézheted, sőt többféle méretben fel is próbálhatod a lengyel cég legújabb modelljeit.

Miként válassz motoros cipőt és csizmát?

A fenti is látott, rövidszárú, cipőszerű változatok elsősorban rövid távra ajánlottak. Kényelmesek, civil viseletként is használhatóak, de a szár és a nagyméretű protektorok hiánya miatt nem nyújthatnak olyan hatékony védelmet, mint a magasabb szárú, boka felett is protektoros társaik. Ugyanakkor számos előnye van az ilyen kialakításnak, hiszen feleslegessé teszi a cserecipőt, hosszabb városnézés során sem fájdul meg benne a lábad, arról nem beszélve, hogy a kánikulában kényelmesebb viselet a zárt csizmánál.

A félmagas szárú modellek már sokkal több célra használhatóak, hiszen óvják a bokát és a vádli alsó részét is, ugyanakkor könnyűek, kényelmesek. Arról nem beszélve, hogy aki testalkata vagy korábbi sérülése miatt nehezen tudja felhúzni a hagyományos, magas, zárt csizmákat a lábára, annak ez kész áldás, hiszen az alacsonyabb, állítható kerületű szárral komfortos, egyszerűen fel- és levehető viselet lesz neki hosszú távon is.

A HDRY vízálló, lélegző membránnal kiegészített Comet ideális választás a félmagas szárú, de a cipőknél sokkal komolyabb védelmet nyújtó túrázóknak

Mi több, a félmagas változatokból is elérhetőek már kimondottan sportos modellek – mint a Seca Apex Evo – és a robogósoknak, illetve túrázóknak készített lábbelik is, azaz mindenki megtalálja a motorjához és stílusához illő darabot.

A túraendurós csizmák merev szárukkal rendkívül hatékonyan óvják viselőjüket, a nagyobb ütések erejét is hatékonyan tompítják, ugyanakkor rövid, pár perces utakra nem túl praktikusak – valamit valamiért, ugye…

Ezzel szemben a túracsizmákat – mint a Cometet is – a védelem, a kényelem és a vízállóság emeli ki az átlagos lábbelik tömegéből. Lélegző membránjuknak köszönhetően nem lesz szauna a csizmából a nap végére, ugyanakkor a víz sem jut be, vagyis bátran használhatod esőben – nem fenyeget a felfázás veszélye.

Az egyszínű, rövid- vagy félmagas szárú cipők egyaránt passzolnak a robogókhoz, városi motorokhoz és az ilyen klasszikus gépekhez is

Válaszd hát Te is elsősorban a stílusodnak, motorozási szokásaidnak megfelelő cipőt-csizmát, mert a kényelem, a biztonságérzet és a remek szellőzés sokat hozzáad a motorozás élményéhez, és persze vice versa – egy átázott vagy kényelmetlen lábbeli elronthatja a legélvezetesebb hétvégi gurulást vagy nagyobb túrát is.