Mennyit kell fizetni egy új motorért a világ különböző részein?

Mennyit kell fizetni egy új motorért a világ különböző részein?

              - Címkék |Kiemelt cikk

Igazán beszédes, hogy milyen kategóriájú és árfekvésű motorok népszerűek az egyes földrészeken.

A MotorcyclesData készített látványos összeállítást arról, hogy mennyi a 125 köbcentinél nagyobb motorkerékpárok átlagára a különböző térségekben. A számokból remekül látszik, hogy hol munkaeszköz és hol hobbijármű a nagymotor.

Mennyibe kerül az átlagos motor az USA-ban és Ázsiában?

Nem meglepő módon India áll a sor végén, ahol milliószámra vásárolják a kétkerekűeket, de főként kisebb, munkacélú modellek pörögnek, és ennek megfelelően az átlagár is itt a legalacsonyabb: 1133 dollár, azaz alig 400 000 forint. Ráadásul ezek a nagyobb, erősebb modellek – a kismotorok és robogók (50-től 125 köbcentiig) jellemzően 900 dollár alatti összegbe kerülnek.

grossglockner-edelweissspitze-bajaj-chetak
India egyik kedvence, a Bajaj Chetak a Grossglockneren

Ázsiában már nagyjából kétszer magasabb, 2344 dollár a középár, de ebben benne vannak a drágább, európai mércével is nagymotornak hívható típusok. Ezzel szemben a tömegesen használt, 101 és 249 köbcenti közötti csupaszmotorok újonnan 1000-1100 dollárért megvehetőek, és hasonló a helyzet Dél-Amerikában is, bár itt már több a valódi nagymotor, ezért az átlagár is 3170 dollár, tehát 1,1 millió forint.

Egy jókora ugrással jöjjön az öreg kontinens, Európa, ahol egyértelműen a nagy teljesítményű, hobbicélú gépek uralják az utakat. A nyugat-európai régióban jellemzően 12 200 dollárt (4,3 millió forintot) költenek egy új kétkerekűre, azaz tízszer többet, mind Indiában… Az összeállítás csúcsán természetesen Észak-Amerika trónol, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szándékosan nyomott árú, tartós fogyasztási cikkek miatt szinte ugyanannyi az összeg (12 454 USD), mint Német- vagy Olaszországban.

Miként lehet azonos az új motorok átlagára a két kontinensen, ha az USA-ban általában nagyobb, erősebb, drágább motorok kelendőek? Nos, ez az eltérő árképzésből fakad: például amíg az USA-ban 17 249 USD (6,1 millió Ft) az Indian FTR R Carbon modellje, itthon ugyanezért 7,6 milliót kérnek. Lássuk be, ez ezen a szinten is komoly különbség, és az ilyen eltérések miatt nagyon hasonló az átlagár a két földrészen.