Share the post "Az utak állapota miatt 80 km/órára csökkentik a motorok sebességhatárát – az autók 120-szal mehetnek"
A nagy hőingadozás miatt nyáron különösen veszélyessé válhat a többször javított, de így is kimondottan rossz állapotú aszfalt. Jobb megoldás híján sebességkorlátozást vezetnek be. A motorosoknak…
Bajorország a hazai motorosok egyik kedvelt célpontja, ezért érdemes lehet megjegyezni, hogy 2025 májusától szezonális sebességkorlátozást vezetnek be motorosoknak Németország autópályáin: az A3, A7, A92 és A93 érintett szakaszain nyáron legfeljebb 80 km/h-val (!) közlekedhetnek, míg személyautókra 120 km/h-s limit vonatkozik. Az intézkedés oka a hőség és az elöregedett betonburkolat kombinációjából adódó, fokozott balesetveszély. A régi betonpanelek a hőtágulás miatt ugyanis megrepedhetnek, torzulhatnak, különösen az olyan szakaszokon, melyeket már 40-50 éve használnak.
Az érintett útszakaszok:
-
A3: Deggendorf és Hengersberg között (májustól)
-
A7: Dinkelsbühl/Fichtenau és Aalen/Oberkochen között (júniustól)
-
A92: Oberschleißheim–Eching-Ost, Freising-Süd–Freising-Ost, valamint Landshut-West–Dingolfing-Ost (májustól)
-
A93: Saalhaupt háromszög és Elsendorf között (májustól)
Az Autobahn GmbH tájékoztatása szerint a burkolatok túllépték eredeti élettartamukat, ezért folyamatosan újítják fel azokat. Bár rendszeres karbantartást végeznek, a nyári kánikula továbbra is fenyegetést jelent, különösen motorosokra nézve. Korábban szóba került, hogy a belső sávból is kitiltják a motorosokat, hogy ezzel is csökkenjen a balesetveszély, de ezt egyelőre nem vezetik be.
Hegylakók-különvélemény:
Örömteli, hogy így aggódnak a motorosok biztonságáért, ugyanakkor egy ilyen intézkedés inkább növeli a balesetek kockázatát. A 120-szal robogó személyautók és a 80-nál gyorsabb teherautók között folyamatos veszélynek vannak kitéve a lassabban haladó motorkerékpárok – ez így aligha fokozza a kéktkerekűek biztonságát.
Share the post "Az utak állapota miatt 80 km/órára csökkentik a motorok sebességhatárát – az autók 120-szal mehetnek"
