Leleplezték az új BMW R 1250 GS-t és RT-t!

Leleplezték az új BMW R 1250 GS-t és RT-t!

              - Címkék |Kiemelt cikk

Mindenki Milánóra várta őket, de a bajorok húztak egy merészet, és menetpróbával egybekötött premieren leleplezték az új, változó szelepvezérlésű boxereket!

Végre minden infót megtudhattunk Európa legkedveltebb motorjairól, ugyanis a BMW Portugáliában lerántotta a leplet az új R 1250 GS-ről, mi több, rögtön az R 1250 RT túragépet is bemutatták az újságíróknak. A legfontosabb változás, hogy a hengerűrtartalom 1170-ről 1254 köbcentire nőtt, a 125 lovas csúcsteljesítmény helyett immáron 134-gyel gazdálkodhat a pilóta, és ami igazán nagyot lendít majd a motorozás élményfaktorán, az a korában is combos, ám most 143 Nm-re nőtt forgatónyomaték.

Jegyezzük meg a számot: 143 Nm! Szóval ne lepődjenek meg a GSXR1000-tulajdonosok, ha egy új GS lenyomja őket a lámpánál…

A kimagasló nyomaték főként abból fakad, hogy a három millivel növelt lökethosszhoz egy speciális, változó szelepvezérlés társul, amit a vezérműtengelyeken elhelyezett dupla bütykökkel valósítottak meg a mérnökök.

BMW R 1250 GS – újítások egész sora

Tovább fejlesztették a Dynamic ESA aktív felfüggesztést, immáron óriási, 6,5 colos TFT-kijelzőn jelennek meg az információk, s az sem mellékes, hogy a húszliteres tankkal elvileg 350-400 kilométert megtehetünk kényszerpihenő nélkül.

https://www.facebook.com/BMWMotorrad/videos/537106843426111/

A leleplezés élőben Portugáliából

A nagyméretű üzemanyagtartály dacára a menetkész tömeg nem éri el a 250 kilót, s a motor megtartásában az is a pilóták segítségére lehet, hogy a nyeregmagasság – az eredeti 870-ről – 850-re csökkenthető.