Városi célszerszám: Motron Vizion

Városi célszerszám: Motron Vizion

              - Címkék |Kiemelt cikk

Úgy gyorsul, mint egy 125-ös, de már 14 éves kortól vezetheted – jól hangzik?

Nemrég olvashattátok nálunk, hogy novemberben lezajlott a II. Elektromos motorok találkozója, amit pályanappal, Bódis Ricsi vezetéstechnikai tréningjével, no meg egy leleplezéssel tettek még színesebbé a szervezők.

Magyarországon is leleplezték a Motron Viziont

A pályanapon mutatta be a hazai importőr az idén visszatért Motron márka legkisebb motorját, a Viziont, ami egy apró, mégis nagy helykínálatú, AM-es jogosítvánnyal vezethető elektromos motor.

Fordított teleszkóppár, központi rugóstag és komoly gyorsulás – a Vizion igazi prémium kategóriájú motor, amit AM-es vagy sima B-s autójogsival is vezethetsz

Szinte kimaxolja a törvény adta lehetőségeket a motor, ugyanis legfeljebb 4 kW-os lehet az EU-ban a segédmotorok teljesítménye, a Vizion pedig 3,7 kW-os villanymotort kapott. Ezzel úgy gyorsul, hogy tesztünkön simán tartotta a lépést 30 km/óráig a márka 125-ös, benzines modelljével, és végsebessége is csak azért 45 km/órában korlátozott, hogy megfeleljen az uniós előírásoknak.

Mivel a tengelytáv alig 130 centi, sávon belül is simán megfordulhatsz a fürge Vizionnal

Nyomatékos erőforrásának köszönhetően akár 20%-os emelkedőn is felmegy, ami meredekebb, mint amivel bárhol találkozhatsz Magyarországon, hatótávja pedig több mint 50 kilométer, vagyis messze több, mint amire városon belüli ingázáshoz szükség lehet.

Az már csak hab a tortán, hogy a 72 V/26 Ah-s akksicsomag töltése szó szerint fillérekbe kerül, így aki

például napi 40 kilométert használja a gépet, egy egész hónap alatt is csak 1200 forintot költ „üzemanyagra”, míg egy benzines robogó tankolása csekély, háromliteres fogyasztás mellett is 17-18 ezer forintba kerülne.

Vagyis aki sokat jár-kel a városban, pár szezon alatt konkrétan megspórolhatja az üzemanyagon a Vizion teljes árát, ami újabb erős érv a már Magyarországon is megvásárolható modell mellett.