Bemutató: Honda ADV350 – A nagyvárosban és azon túl

Bemutató: Honda ADV350 – A nagyvárosban és azon túl

              - Címkék |Kiemelt cikk

Imádtuk a 750-es X-ADV-t, és úgy fest, hogy a kéthengeres nagytesó legfontosabb erényei visszaköszönnek a 350-es névrokonban is.

Elég csak rápillantani a Honda 2022-es újdonságára, azonnal kitűnik átlagos külsővel megálmodott kategóriatársai közül. Persze nem minden a megnyerő, vagány forma, hiszen ismerjük a régi mondást:

hiába vonzó a nő, ha hozzá képest egy százasszög is integrált áramkör…

Szerencsére az ADV belbecs terén is domborít, hiszen a nemrég kifejlesztett, új, 350-es eSP+ erőforrás dohog benne.

Kinek a motorja a Honda ADV350?

A háromféle színben elérhető ADV350 maximális teljesítménye 29,2 LE, míg legnagyobb forgatónyomatéka 31,5 Nm. Ez – a 186 kilós menetkész tömeggel – 137 km/órás végsebességet ad ki, vagyis városban, közúton és autópályán egyaránt nyugodtan használhatod a motort.

Ezüst, szürke és piros színekben készül a Honda új „kalandrobogója”, mely ugyanúgy helytáll laza terepen, földutakon, mint a nagyvárosok zsúfolt utcáin

Fékezéséről elöl 256 milliméteres, hátul 240-es tárcsák gondoskodik, és természetesen kétcsatornás ABS segít megőrizni az abroncsok tapadását lassítás közben. Felfüggesztés tekintetében prémium szintet képvisel a modell, hiszen hátul a megszokott kettős rugóstag dolgozik, míg elöl masszív fordított villa segít komfortosabbá tenni az utazást a hepehupás utakon is.

Praktikus részlet, hogy a nagyméretű, kényelmes nyerget felhajtva jókora csomagtartóba pakolhatunk: lazán elfér benne két sisak és még jó pár apróság. Ha ez mégsem lenne elég, hátsó dobozzal is kiegészíthető a modell, ami ráadásul kapcsolódik az ADV okoskulcsához, azaz magától nyílik és zár a koffer, ahogy odalépünk vagy eltávolodunk a motortól

Napjainkban már az összes Honda robogóhoz, így az ADV350-hez is alapáron jár az okoskulcs, ezáltal a nyereg vagy a feláras hátsó doboz felnyitása, illetve a motor indítása is csak egy mozdulat, és nem kell elővenni hozzá a kulcsot. Akinek maradt már a dzseki- vagy nadrágzsebében a kulcsa, miközben az esőruhát is nyakig cipzározta magán, bizonyára érti, miért is áldás a jeladós okoskulcs…

A Honda Smartphone Voice Control rendszernek köszönhetően telefonunkat társíthatjuk a negatív szedésű, ezért napsütésben is könnyen leolvasható műszeregységgel. A vezeték nélküli kapcsolat révén menet közben egyszerűen fogadhatjuk telefonhívásinkat, valamint zenét is hallgathatunk róla

Jogosan panaszkodnak a középméretű robogók tulajdonosai, hogy a modellek többségének túl kicsi a hatótávja, ami egy futárnak vagy messzebbre ingázónak bosszantó lehet, hiszen ki akarna minden másnap tankolni? Szerencsére itt szó sincs ilyenről, ugyanis az ADV350 kimondottan nagy, 11,7 liter benzin befogadására alkalmas üzemanyagtartályt kapott, és a gyári tesztek alapján közel 350 kilométert (!) tehet meg két tankolás között.

Jó hír az elővárosokból ingázóknak, hogy az ADV350-nel gyorsforgalmi utakon sem lesznek a szélső sáv rabjai, hiszen a Honda robogója közel 140 km/órás végsebességre képes

A kiemelkedő teljesítmény és a gazdag alapfelszereltség dacára a Honda ADV350 ára sem túlzó: 2 229 000 forint az alapár, míg a Smart Topboxszal megspékelt változat alig 2,4 milliót kóstál.

Galéria – Honda ADV350

Műszaki adatok – Honda ADV350 (2022)

ERŐFORRÁS  
Konstrukció Folyadékhűtésű, négyütemű, 4 szelepes, SOHC-vezérlésű, egyhengeres, Euro5-ös
Hengerűrtartalom 330 cm3
Furat x löket (mm) 77 mm x 70,8 mm
Sűrítési viszony 10,5:1
Legnagyobb teljesítmény 29,2 LE/7500 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 31,5 Nm/5250 f./perc
Zajszint (dB) L-urban (városi környezetben): 76,9 dB, L-wot (teljes gázon): 81,9 dB
Olajmennyiség 1,8 L
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER  
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 11,7 L
Szén-dioxid-kibocsátás (WMTC-szabvány szerint)

 

79 g/km

 

Üzemanyag-fogyasztás 3,4 L/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/8,6 Ah
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése Automatikus, röpsúlyos
Váltó felépítése CVT
Végáttétel V-szíjas
VÁZ  
Konstrukció Alul elvezetett acélcsőváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) 2200 mm x 895 mm x 1430 mm
Tengelytáv 1520 mm
Villaszög 26,5°
Utánfutás 89 mm
Ülésmagasság 795 mm
Szabad hasmagasság 145 mm
Menetkész tömeg 186 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok 125 mm-es rugóúttal
Hátul Kétoldali rugóstag 130 mm-es rugóúttal
KEREKEK ÉS ABRONCSOK
Elöl 15″-os, hatágú, öntött alumínium
Hátul 14″-os, hatágú, öntött alumínium
Felniméret elöl 3,5″
Felniméret hátul 4,0″
Abroncsméret elöl 120/70-15MC 56P
Abroncsméret hátul 140/70-14MC 62P
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás
Elöl 256 mm-es átmérőjű tárcsa, kétdugattyús Nissin féknyereg
Hátul 240 mm-es átmérőjű tárcsa, egydugattyús Nissin féknyereg
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA  
Műszerek LCD-műszeregység a következő funkciókkal: óra, két napi számláló, a pillanatnyi fogyasztás és a Honda SMART Key visszajelzője
Lopásvédelem Indításgátló
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED
Okostelefon-csatlakoztatási lehetőség Van
USB-aljzat Van
Sebességrögzítő Nem elérhető
További funkciók Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és Automatikus Vészvillogó (ESS)