Olyan dinamikusan nő az elektromos motorok és robogók forgalma, hogy már valódi versenyről beszélhetünk a dobogós helyekért. Tavaly a Daytona e-Viball lett a legnépszerűbb típus, amiből 23-at értékesítettek, így egy hajszállal megelőzte a 22 darabos NIU MQi GT Sportot és a képzeletbeli pódium harmadik fokán álló BMW CE 04-et. Most bemutatjuk a piacvezetőt, hogy kiderüljön: mit tud a Daytona?

A 2021-ben megjelent Daytona e-Viball főként azzal emelkedik ki az elektromos robogók tömegéből, hogy 44 Nm-es forgatónyomatéka a benzines, A2-es motorokéval vetekszik, ez mégis A1-es, azaz 16 éves kortól vezethető típus. Hajtáslánca is a nagyobb modelleket idézi, hiszen a megszokott agymotor helyett ez középmotoros, a teljesítmény pedig halk szíjhajtáson át jut el a kategóriában nagynak számító, 14 colos hátsó kerékre. Ez már csak azért is lényeges szempont, mert így csökken a rugózatlan tömeg, ami szoros összefüggésben van a motor kezelhetőségével és kényelmével.
A Daytona e-Viball lett Magyarország legnépszerűbb e-robogója
Mivel A1-es besorolású, utassal is használható a Daytona, mely 5,9 kW-os csúcs- és 3,2 kW-os névleges teljesítményű, végsebessége több mint 80 km/óra, míg elméleti hatótávja – városban – meghaladja a 100 kilométert.

Noha kedvező árú modellről van szó – jelenleg 1 490 000 forintért kapható Magyarországon –, kimondottan gazdag felszereltségű: többek között alapáras a riasztó, a fékerőelosztó, a tempomat, a színes LCD-kijelző, az eltolás elleni védelem, sőt a kulcsnélküli indítás is.

Hogy nagy tempó mellett se csökkenjen jelentősen a motor hatótávja, két párhuzamosan működő, 61,2 voltos és 28,6 Ah-s akkumulátor táplálja a motort összesen 3,5 kWh kapacitással, a telepet pedig 8 amperes áramerősségű, gyári töltővel lehet újra feltölteni.

Az összesen ötféle fényezéssel (fekete, fehér, piros, zöld, szürke és barna) készülő Daytonáról itt találsz további részleteket, itt pedig tesztvezetésre jelentkezhetsz, ha Te is kipróbálnád Magyarország legkedveltebb e-robogóját.