Mit tud Magyarország kedvenc elektromos robogója?

Mit tud Magyarország kedvenc elektromos robogója?

              - Címkék |Kiemelt cikk

Olyan dinamikusan nő az elektromos motorok és robogók forgalma, hogy már valódi versenyről beszélhetünk a dobogós helyekért. Tavaly a Daytona e-Viball lett a legnépszerűbb típus, amiből 23-at értékesítettek, így egy hajszállal megelőzte a 22 darabos NIU MQi GT Sportot és a képzeletbeli pódium harmadik fokán álló BMW CE 04-et. Most bemutatjuk a piacvezetőt, hogy kiderüljön: mit tud a Daytona?

Noha ez a dupla akkumulátoros változat, a Daytona tömege így sem éri el a száz kilót, azaz a segédmotorok és a legkarcsúbb 125-ösök könnyedségével kezelhető

A 2021-ben megjelent Daytona e-Viball főként azzal emelkedik ki az elektromos robogók tömegéből, hogy 44 Nm-es forgatónyomatéka a benzines, A2-es motorokéval vetekszik, ez mégis A1-es, azaz 16 éves kortól vezethető típus. Hajtáslánca is a nagyobb modelleket idézi, hiszen a megszokott agymotor helyett ez középmotoros, a teljesítmény pedig halk szíjhajtáson át jut el a kategóriában nagynak számító, 14 colos hátsó kerékre. Ez már csak azért is lényeges szempont, mert így csökken a rugózatlan tömeg, ami szoros összefüggésben van a motor kezelhetőségével és kényelmével.

A Daytona e-Viball lett Magyarország legnépszerűbb e-robogója

Mivel A1-es besorolású, utassal is használható a Daytona, mely 5,9 kW-os csúcs- és 3,2 kW-os névleges teljesítményű, végsebessége több mint 80 km/óra, míg elméleti hatótávja – városban – meghaladja a 100 kilométert.

Teljes biztonságban? Egyebek mellett a riasztó is alapáras felszerelés a Daytona e-Viballon, hogy a városban bárhol nyugodtan letámaszthasd a gépet

Noha kedvező árú modellről van szó – jelenleg 1 490 000 forintért kapható Magyarországon –, kimondottan gazdag felszereltségű: többek között alapáras a riasztó, a fékerőelosztó, a tempomat, a színes LCD-kijelző, az eltolás elleni védelem, sőt a kulcsnélküli indítás is.

Az alig 1,5 millió forintos ár versenyképes a benzines 125-ösökkel szemben is

Hogy nagy tempó mellett se csökkenjen jelentősen a motor hatótávja, két párhuzamosan működő, 61,2 voltos és 28,6 Ah-s akkumulátor táplálja a motort összesen 3,5 kWh kapacitással, a telepet pedig 8 amperes áramerősségű, gyári töltővel lehet újra feltölteni.

A motor mozgási energiája is a minél nagyobb hatótávot szolgálja, így lassításkor a gép automatikusan tölti a – Tiannen Group által gyártott – akkumulátorokat

Az összesen ötféle fényezéssel (fekete, fehér, piros, zöld, szürke és barna) készülő Daytonáról itt találsz további részleteket, itt pedig tesztvezetésre jelentkezhetsz, ha Te is kipróbálnád Magyarország legkedveltebb e-robogóját.