Mire vágyik egy vérbeli endurós? Elsősorban könnyű, remekül irányítható gépre, persze az sem baj, ha a motor csak úgy duzzad az erőtől, a nyomatéktól és végül nem hátrány, ha közben nem veri fel az erdő csendjét, hiszen erre is igaz, hogy csak vendégek vagyunk a természetben, és illik ennek megfelelően viselkedni… Nos, a Talaria motorjai pont ilyenek: nyomatékosak, könnyűek, és hangtalanul suhannak a végtelen földutakon, illetve erdei ösvényeken.
Nagyjából egy évtizede indultak hódító útjukra a kerékpárokra jellemző felépítésű, elektromos terepmotorok első példányai. Az ilyen gépek népszerűségét látva egyre több vállalat fogott bele hasonló modellek fejlesztésébe, közöttük a 2018 óta működő Talaria is, melynek különböző teljesítményű közúti és terepmotorjai immáron Magyarországon is elérhetőek.
A Talaria legújabb modelljei
Jóllehet, a Talaria csak öt éve van jelen ezen a területen, valójában már 25-30 éve ismert a márkanév, ugyanis az egyik legfontosabb motoripari beszállítóról van szó, mely igazi óriásvállalat:
bevétele eléri az évei 50 millió dollárt, több mint 800 embernek ad munkát és csaknem kétszáz mérnök fejleszti a vállalat új termékeit.
Ezek után nem meglepő, hogy a világ megannyi államában, így Magyarországon is elérhetőek a márka terepmotorjai, élen a Sting TL3000-rel, mely néhány hét múlva házon belüli ellenfelet kap az új TL4000 „személyében.”
A Talaria tesztje Jeli Attilával a szandaváraljai motocross-, enduró- és quadpályán
Brutális hasmagasságú terepmotorok a Talariától
Ha csak a puszta műszaki adatokat látnánk, azt hihetnénk, hogy a mérnököknek sikerült egy motorban egyesíteni az A2-es ralimotorok és a valószínűtlenül karcsú triálgépek remek tulajdonságait, a Sting TL3000 ugyanis kereken 30 cm-es szabad hasmagasságú, akár a sivatagi erőpróbákra készült endurók, ám mindössze 58 kilóval mérlegel, azaz súlya a testesebb pedelecekével vetekszik.

Hiába a TL3000 már-már valószínűtlenül magas teljesítmény/tömeg aránya, idén áprilisban máris érkezik az utód, a Sting TL4000, mely még impozánsabb adatokkal büszkélkedhet. A korábbi, 3 kW-os névleges teljesítmény helyett 3,5, illetve 4 kW-os érték szerepel a modell adattábláján, a végsebesség 80 km/órára nőtt, és hála a továbbfejlesztett, megnövelt kapacitású akkumulátornak, hatótáv terén is fejlődött a modell.

Terepen különösen fontos a hatótáv, hiszen nincs minden sarkon nyilvános töltő vagy szabad konnektor, ám a TL4000-et nem is kell minduntalan tölteni. Kíméletes használat mellett 120 kilométernél is többet megtehet egyhuzamban, és a legvérmesebb pilótáknál is 60-65 kilométer után szorult csak töltésre a telep.

Ha Te is megnéznéd vagy kipróbálnád a Talaria pillekönnyű terepmotorjait, csak látogass el a kizárólagos hazai forgalmazó Elektrobiker honlapjára, ahol még több információt találsz a márka újdonságairól.