Share the post "ContiSportAttack 5: pályázás gumicsere és abroncsmelegítő nélkül"
Egy újabb remek példa, hogy a motorversenyeken szerzett tapasztalatok miként segítik a közúti sportgumik fejlesztését. Megjelent a német Continental legújabb abroncsa, a ContiSportAttack 5.
Egyre nagyobb és többféle elvárást támasztanak a motorosok az új gumikkal szemben, legyen szó endurókra, túra- vagy sportgépekre fejlesztett köpenyekről. Ennél is bonyolultabb a helyzet, ha merőben eltérő célokra, például hétközben ingázásra, nyáron túrákra és néhanap egy-egy pályázásra is használják a vasat, hiszen az abroncsnak a hűvös, esőtől nedves aszfalton és a rázókövek között is muszáj bizonyítania. Mivel az alkalmi pályázók általában saját motorjukkal érkeznek a nyíltnapokra, nincs lehetőségük gumimelegítőt cipelni, vagyis a gyors bemelegítési fázis és a maximális tapadás alapvető elvárás, ugyanakkor lényeges a nagy futásteljesítmény is, elvégre senki nem szeretne egy szezonban többször a gumishoz szaladgálni.

A német Continental mérnökei azért fejlesztették ki az új ContiSportAttack 5-öt, hogy ne kelljen kompromisszumot kötnöd, és ugyanazzal az abronccsal indulhass el munkába, az Alpokba vagy éppen a Pancsiringre.
ContiSportAttack 5 – egy gumi minden helyzetre
– Azoknak készült, akik többnyire közúton motoroznak, de a kilométerek ötödét pályán teszik meg – jellemezték az újdonságot a szakemberek, akik online sajtótájékoztatón mutatták be, miért is különleges az új ContiSportAttack 5.

Az már az első pillanatokban kiderült, hogy teljesen új az övszerkezet és az összetétel, ezáltal nőtt a tapadás, amit részben a cég saját szabadalmának alkalmazásával, a Black Chilli anyagkeverékkel értek el. Felfedték azt is, hogy mi változott a gumiréteg alatt: az úgynevezett MultiZoneBelt acél övszerkezet eltérő sűrűségű a különböző pontokon, ezáltal nagyban hozzájárul a kiváló egyenesfutáshoz és kanyarstabilitáshoz. A középső részen a legmerevebb, és egyre rugalmasabb a szélek felé haladva, hogy minél nagyobb legyen kanyarban az aszfalttal érintkező felület. Utóbbi hozzájárul a feltűnően gyors bemelegedéshez is, így néhány kanyar után már üzemmeleg gumikkal támadhatod az íveket, ami egyaránt fontos szempont az Alpok vagy a Dolomitok reggelente hűvös aszfaltján és a pályanapok felvezető köreiben.

Több évnyi tervezés, tesztelés előzi meg egy új abroncs megjelenését, s nem volt ez másként a ContiSportAttack 5-nél sem, amit a világ legnépszerűbb látványútjain, hágóin és pályáin nyúztak kilométerek tízezrein át, mielőtt idén ősszel bejelentették az újdonság érkezését. Jóllehet, a gyár bemutatójában a tesztpilóta, Jeremy McWilliams a BMW ezres sornégyesével lépett pályára a gumi bemutatóján, a tervezők elmondása szerint ez nem csak azoknak lesz jó választás, akik RR-feliratot olvashatnak le az idomokról… A stílustól függetlenül bármilyen, nagy teljesítményű nakedre vagy sportmotorra jó választás, ismét kiemelve, hogy ezen belül is az alkalmi pályázók lesznek a célcsoportjai.
Azokat szólítjuk meg az újdonsággal, akiknek mindennél fontosabb a teljesítmény. Ők tapasztalt, magabiztos motorosok, és minden helyzetben szeretnék a legtöbbet kihozni a gépből, valamint a gumiból. A ContiSportAttack 5 pontosan ezért készült, hogy közúton és versenypályán a legjobbat nyújthassák
– összegezte Christoph Ettenhuber, a Continental motorkerékpár-abroncs üzletágának vezetője.

Újságírói kérdésre válaszolva hozzátették a szakemberek, hogy mivel az új abroncs minden tekintetben felülmúlja az előző szériát, a ContiSportAttack 4 már csak rövid ideig lesz kapható, és 2026 tavaszától már az ötféle méretben gyártott ContiSportAttack 5 veszi át a helyét a kínálatban. Elsőből természetesen 120/70 ZR 17 elérhető, míg négy hátsó, 160/60, 180/55, 190/55 és 200/55 ZR17 méret közül választhatnak a motorosok.
Egyből kettő – miben más az új Continental TKC 80²?
A ContiSportAttack 5 leleplezésével egy időben bemutatták a vállalat másik újdonságát is, az endurókra és kalandmotorokra fejlesztett TKC 80²-et.

Röviden összefoglalva a módosított övszerkezettel, anyagkeverékkel és merőben új mintával érkező terepgumi aszfalton és laza talajon is felülmúlja a TKC 80-at – hogy pontosan miben és mennyivel jobb, arról a TKC bemutatójában olvashattok részleteket.

ContiSportAttack 5 – A legfontosabb adatok röviden
Elérhető méretek: első – 120/70 ZR 17, hátsó – 160/60, 180/55, 190/55 és 200/55 ZR17
Technológiai újítások: Black Chilli, módosított anyagkeverék, MultiZoneBelt 0°-os övszerkezet, továbbfejlesztett karkasz-alapanyag
Várható érkezés: 2026 első negyedév
Share the post "ContiSportAttack 5: pályázás gumicsere és abroncsmelegítő nélkül"