Húsz éves a ZZR

Húsz éves a ZZR

              - Címkék |Ajánló, Cikkek, Kiemelt cikk, Tesztek

„1972. Tombol a teljesítmény- és a sebességhajsza, a motorgyárak egymást túllicitálva hozzák ki sportos gépeiket, melyek – szakítva a korábbi hagyományokkal – immáron négyhengeres, négyütemű erőforrással készülnek. Megszületik a ma is meghatározó 750-es, illetve ezres kategória, és létrejön az a motor, mely az összes, jelenleg gyártott, sornégyes Kawasaki őse: a Z1 900.

A legendás Z nagyjából fél évtizedet szolgál, majd a hetvenes évek második felében átadja a helyét a változó divat miatt szögletesebbre faragott Z1R-nek (Z1000-nek), melyet később a fél- (GPz1100) és teljesidomos (GPz900, GPz1000RX, ZX-10) típusok követtek. Közel két évtized telt el, és a Kawasaki vezetői újra kiadták az utasítást: alkossák meg a világ leggyorsabb szériamotorját! 1990 – megszületett ZZR család.”

kakucsring
Pályán is megállja a helyét, bár igazából vérbeli túrasportmotor. A ZZR1400 méltán a Kawasaki egyik legnépszerűbb modellje, mely használtan ma már 1,2-1,5 millió forintért elérhető

Sok víz lefolyt már a vén Dunán azóta, hiszen újabb húsz évvel vagyunk túl az első ZZR bemutatásán, s ennek apropóján nagyszabású szervezésbe kezdtünk. Az volt a célunk, hogy kiderüljön, egy ilyen kis országban vajon össze lehet-e trombitálni egy helyre valamennyi ZZR variánst? Jelentem sikerrel jártunk, elkészült az egyedülálló tabló, s nem mellesleg – ha már ennyi büszke tulajdonos összegyűlt -, azt is megbeszéltük, milyen pozitív és negatív tulajdonságok jellemzik a ZZR família egyes tagjait. Az eseményről készült részletes beszámolónkat ITT OLVASHATOD, míg a márka ékkövéről szóló használtmotor-tesztet EZEN A LINKEN találod.

Amennyiben Te is éppen egy ZZR-t használsz vagy volt ilyen motorod, kérlek, egy hozzászólás erejéig mesélj a típussal barátkozó leendő tulajdonosoknak, hogy tájékozottabban vághassanak bele a motorkeresésbe. Köszönjük!