Az ukrán Vjacseszlav Voronovich tizenéves kora óta rajong a motorokért, ekkortájt motorozott először. Saját motorját magának faragta, ami ugyan nem működőképes, ám annál több a személyes kapcsolat közte és a „gép” között.

A két hobbi később összekapcsolódott, első motorját maga készítette el, méghozzá fából. Az ötlet az internetről jött, ott látott az ukrán fiatalember egy miniatűr fém motorkerékpárt. A feladat egyáltalán nem volt könnyű, ki kellett választani a megfelelő fafajtát – nagyon nem mindegy a keménysége, zsugorodása, valamint megjelenése -, megtervezni a különböző egységek csatlakoztatását, hogy egységgé álljanak az alkatrészek. Idővel meglett a titok nyitja, ahogy mondani szokták. Most már gyakorlottan készíti az újabb motorokat, melyek elmondása szerint minden új motor sokkal valóságosabb és tökéletesebb, mint az előző.
A kerekekhez tölgyet használ, mert sötétebb, mint más típusú fa. A legnehezebb feladat az apró alkatrészek kifaragása, gyakran tart szünetet, hogy el ne rontsa, de így is előfordul egy-egy alkatrész többszöri legyártása. Vjacseszlav fő eszköze egy nagyon éles, eldobható dobozvágó borotvapenge, leginkább sérülékeny eszköze egy 0,5 mm-es fúró, az apró furatokhoz.
Vjacseszlav Voronovich gyűjteménye már büszkélkedhet három helikopterrel és két sportmotorral: egy Honda CBR 1000RR és egy Suzuki GSX-R 600. Hogy miért épp a Honda és a Suzuki?
“Szeretem a formájukat, a műszaki leírások alapján megbízhatónak tűnnek…”

