A fiatalabbak kedvéért kezdjük ott, hogy valaha, a távolinak tűnő nyolcvanas években a fenti márkanév egy – jellemzően – BMW motorkerékpár erőforrással hajtott, kétüléses, zárt karosszériájú motorkerékpárt (?) takart.

A Mono Tracer egyfajta újraértelmezése a fenti típusnak, ráadásul már nem csak benzines, hanem elektromos erőforrással is megrendelhető az egyedi kétkerekű. A Mono Tracer benzines verzióját 2009-ben fejlesztette ki a BMW Motorrad és a svájci székhelyű Peraves AG.

A motorkerékpárok és az autók előnyeit egyesítő fedett sportgép két személyt tud szállítani és teljes egészében kézzel építik. A Mono Tracer és az elektromos változat, a Mono Tracer-E a július 1-3. között zajló BMW Motorrad Days-en is megtekinthető lesz a Németország déli részén fekvő Garmisch-Partenkirchen-ben.
A Mono Tracer zárt utasterének és takarékosan üzemeltethető hajtásláncának köszönhetően reális alternatívát nyújthat a hatékony városi és közúti közlekedés megvalósítására. A benzines verzió a BMW K 1200 LT négyhengeres motorblokkjából nyer energiát és 100 km alatt mindössze 4,1 literes fogyasztást és 99 g károsanyag-kibocsátást produkál. A benzines Mono Tracer-t már 2009 óta gyártják, habár évente csak 20 db készül belőle, a Mono Tracer-E viszont teljesen új modell. Az elektromos meghajtással ellátott jármű a benzines verzió üzemanyagköltségének csak mintegy tizedét igényli.
A jármű töltési költsége németországi adatok szerint maximum 0,59 €, amellyel körülbelül 300 km tehető meg egyenletes 100 km/órás sebességgel.