Új szelek fújnak a Superbike háza táján, most lenne érdemes lépnie az eddig háttérbe szorult márkáknak…
Talán emlékszik még rá minden motorsport rajongó, hogy a Triumph már előrukkolt egy csúcs-sportmotorral a kilencvenes években, ám akkor a japán riválisok elképesztő fejlődése miatt csak az utcán kamatoztathatta sikereit a T595-ös, a versenypályán akkoriban a Ducati majd a távol-keleti riválisok hódították el a trófeákat.
A versenypályákon azonban nagyot változtak a dolgok azóta, az európai gyártók – élen az Apriliával és a Ducatival – komoly előnyt építettek ki a japán márkákkal szemben, a négy távol-keleti cégnek – melyből ráadásul a Yamaha már kis is szállt – aligha lesz esélye a Superbike bajnoki címre ebben az idényben. Angliában már hetek óta arról pletykálnak, hogy az elmúlt évek kalandmotorjai után a Triumph most végre komoly energiákat fektet egy vérbeli sportmotor kifejlesztésébe, amivel a 675-ös Daytona mellett a legfelső kategóriában is sikert arathat.
Természetesen a gyáriak cáfolták a hírt, hogy akár terv szinten létezne ilyen elképzelés, és továbbra is a túrázók igényeit szeretnék kiszolgálni, de ugye ismerjük a mondást: nem zörög a haraszt…
Egy biztos: szívesen látnánk egy rendhagyó, soros háromhengeres építési móddal készült versenymotort a rajtrácson, és persze az utcán is, hogy tovább színesítse az így sem ingerszegény sportmotor kínálatot.
