Az idei szezon sztárja?

Az idei szezon sztárja?

              - Címkék |Kiemelt cikk

Bravúrosan őrizték a titkot a Yamaha szakemberei, így 2015 telén kémfotók és kiszivárgott infók nélkül, egyből teljes valójában robbant a köztudatba a hangvillások 2016-os nagyágyúja, az MT-10.

A feltűnően izmos naked kiváló génjeit a Superbike vb-re visszatérő YZF-R1-től örökölte, így a 165 lóerőre fojtott, 998 köbcentis, sornégyes erőforrás is a motorok királykategóriájából érkezett az elképesztően könnyű, csupán 199 kilós motorba.

Az extrémkönnyű kialakítás ellenére az olyan fontos kiegészítők sem hiányoznak, mint a kipörgésgátló vagy a tempomat
Az extrémkönnyű kialakítás ellenére az olyan fontos kiegészítők sem hiányoznak, mint a kipörgésgátló vagy a tempomat

A zömök, rövid MT irányítását – a mai trendnek megfelelően – biztonsági kiegészítők egész armadája segíti, így a népnyelvben csak csúszókuplungként emlegetett nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, a teljesítményleadás szabályozó kapcsoló, az ABS és a kipörgésgátló is megtalálható a gépen.

A kompakt váz révén rendkívül rövid tengelytávot alakíthattak ki a mérnökök
A kompakt váz révén rendkívül rövid tengelytávot alakíthattak ki a mérnökök

A pillekönnyű Deltabox vázhoz a KYB príma felfüggesztései kapcsolódnak, s a hegyes villaszögnek és a kompakt építési módnak köszönhetően a tengelytáv – ahogy a Yamaha fogalmaz – ultrarövid, mindössze 1400 milliméter.

Álló helyzetben is agresszív hatást kelt az új MT-10
Álló helyzetben is agresszív hatást kelt az új MT-10

A Yamaha MT-10 hazai ára egyelőre nem ismert, ám szaklapok úgy értesültek, hogy inkább négy-, mintsem ötmillió forint közelében alakul majd.