Használtan vedd! – Yamaha FZS600 Fazer

Használtan vedd! – Yamaha FZS600 Fazer

              - Címkék |Kiemelt cikk

Most kezdtél motorozni és nem szeretnél rögtön a közepébe vágni, de azért legyen erő is, ha akarod? Már régóta van jogsid, de egy ideig nem motoroztál és újra szeretnéd kezdeni? Olyan motorra vágysz, amivel gazdaságosan tudsz túrázni, de a szerpentinen sem hagy szégyenben? Jó motor, jó áron: ez a hatszázas Fazer!

.

A típus életre hívásánál a hangvillások egy olyan motort tűztek ki célul, ami szakít azzal a korábbi tapasztalattal, hogy egy all-rounder, vagyis többcélú motor, semmire sem lesz igazán jó, azaz unalmas lesz. Felhasználták azt, ami egyszer már bevált, vagyis az YZF600 Thundercat blokkját és egy masszív, csővázzal ellátott, egyenesebb üléspozíciójú motorba tették át, ami megtartotta a sportmotorok fürgeségét, jó fékjeit, ráadásul a kényelmesebb ülésnek és a szélesebb kormánynak köszönhetően hosszú távon is kényelmes és könnyebb kezelhetőséget biztosít.

A hatszázas blokk tartós, de a szívócsonkok hajlamosak a repedezésre
A hatszázas blokk tartós, de a szívócsonkok hajlamosak a repedezésre

Műszaki paraméterek

A Fazer soros négyhengeres, folyadékhűtéses blokkja nem az a fajta, ami állandó kerekezésre fog sarkallni. Kb. 4500-5000/perces fordulatig azt is mondhatnánk, hogy kezesbárány. Ez teszi alkalmassá a kevésbé tapasztalt motorosok számára is, valamint az, hogy a Yamaha egyedülálló nyomatékot tudott az alacsony fordulatszám tartományban elérni, így városi közlekedésre, tájnézegetős túrázásra, kiváló a gép. A 95 lóerőt 11.500-as fordulaton adja le, 61Nm-es nyomatékát pedig 9.500-nál. Műszeregységét kimondottan túrázóknak alakították ki: láthatjuk az időt, két túraszámláló van, illetve üzemanyagszint jelzőt is kapott.

Hibalehetőségek

– Régebbi évjáratoknál érdemes megnézni a szívósor gumikat. Főleg a melegebb országokból behozott motorokon hajlamosak a szétrepedezésre. Gyári és utángyártott alkatrészből is megoldható a pótlása.

– Karburátoros motorról lévén szó, nem árt egy tisztítást és egy szinkront intézni egy szakszervizben a vásárlás után. A szervizkönyv amúgy is meglehetősen gyakran, 6 000 kilométerenként írja elő a szinkront.

– Ha sokáig hibamentesen szeretnél motorozni, 5 000 km-ként, de legalább minden karbiszinkronon mellett vagy – ha nem tudsz ennyit menni egy évben – legalább szezononként cserélj olajat.

– Világítása nincs igazán a topon, ezen csak 2002 után javítottak. Nagyobb fényerejű izzóval segíthetünk a problémán.

A dupla lámpatest ellenére sem túl hatékony a Yamaha világítása, a korábbi évjáratokon emelt fényerejű izzók használatával javíthatjuk a teljesítményét
A dupla lámpatest ellenére sem túl hatékony a Yamaha világítása, a korábbi évjáratokon emelt fényerejű izzók használatával javíthatjuk a teljesítményét

Vételár:

Néha ami hátrány, az lehet előny is, ugyanis a Fazerek nem igazán tartják az árukat. Ez a vásárló oldaláról nézve nagyon szimpatikus dolog. Tíz-tizenkét év körüli, külföldi modelleket 400 000 Ft-tól lehet már találni. Erre kb. 100 000 Ft költség jön, mire forgalomba lehet hozni a masinát. Kevesen gondolnak rá, de praktikus megoldás ősszel megvenni a külföldi papíros motort, mert ilyenkor általában mindenki szabadulni akar tőlük és olcsóbbak, valamint így az egész tél, gyakorlatilag fél év a rendelkezésedre áll, hogy átnézd, rendbe hozd és a szezonra felkészítsd a vasat. Ráadásul hazánk jogszabálya szerint a 14 napon belüli átírási kötelezettség csak a magyar okmányokkal rendelkező járművek esetén áll fenn.

Riválisok:

Ha mégsem találnál megfelelő darabot, a konkurensek következő modelljei jelenthetnek érdekes alternatívát a Fazerrel szemben:

– Kawasaki ER6F vagy N

– Suzuki GSF600S Bandit (Részletes használttesztje ITT olvasható)

Ha kell kényelmes, ha kell, sportos, és még túrázni is jó vele: ez a valódi allrounder a Yamaha szerint
Ha kell kényelmes, ha kell, sportos, és még túrázni is jó vele: ez a valódi allrounder a Yamaha szerint

 Update: 2016. 05. 02:

– Sziasztok! Szeretnék nagyobbra váltani, ezért eladó lett a kis Fazer. Aki ismer, tudja milyen állapotú motorjaim szoktak lenni, és a képek is magukért beszélnek. Így megköszönöm, ha egy megosztással segítetek megtalálni az új gazdit! – áll Emese levelében, mi pedig örömmel továbbítjuk, mert aki tőle vesz motor, azt biztos nem csalódik… 

Műszaki adatok – Yamaha FZS600 Fazer

Hengerűrtartalom: 599cm3

Teljesítmény: 95LE

Forgatónyomaték: 61Nm

Gumi elöl: 110/70 ZR17 (54 W)

Gumi hátul: 160/60 ZR17 (69 W)

Végsebeség: 215km/h