Kategóriákon átívelő szörnyeteg, egy valódi superbike, csak éppen nem műanyagkimonóba csomagolva, hanem csupaszon és kívánatosan – ez a Yamaha MT-10.
Éppen egy éve, 2015 őszén, Milánóban mutatták be a Yamaha mérnökei a streetfighterek új generációját, a Yamaha MT-10-et. Debütálásával alkotói minden elképzelést felülmúltak: bár a motorostörténelem tele van hasonló átalakításokkal, ez a meztelen gyönyörűség a maga letisztult egyszerűségével egyaránt kielégíti a vásárlói igényeket és a gyártói elvárásokat.

A Yamaha csapata az olasz premieren azt állította, ez lesz a cég által valaha piacra dobott legfigyelemreméltóbb naked, különösen a kissé kiábrándítóan sikerült FZ1 után. Nem túloztak – a legizmosabb MT valóban lélegzetelállító lett. Négyhengeres, 998 ccm-es, „CT4” erőforrása, feltöltött olaj- és üzemanyagtartály mellett is csak 210 kg-os tömege, rekordgyanús, 1400 mm-es tengelytávja és a népszerű YZF-R1 modell felfüggesztése garancia az élvezetes csapatásokra.
A motor a lelke
Az MT-10 átütő erejét a középső fordulatszám-tartományban kiemelkedő forgatónyomatéka adja, melyet az R1-blokk újrahangolásával értek el a mérnökök. Számokban kifejezve 11 500-as fordulatszám mellett 160,4 LE teljesítményt ad le míg 9000-nél 111 Nm-es forgatónyomaték repíti a karcsú masinát.

Egyáltalán nem elhanyagolható az sem, hogy a most tavasszal – várhatóan április végén, május elején – forgalomba kerülő paripa ára ahhoz képest, hogy mozgékonysága első helyet biztosít számára kategóriájában, nem is túlzó: 4 698 000 forintért mérik, amivel ugyan a prémiumszegmens egyik legdrágább képviselője, de tulajdonságai is ehhez méltók.

S ha mindez nem lenne elég, eredeti tartozékok széles skáláját kínálják a démoni energiához, hogy mindenki egyedivé tehesse saját táltosát. Sportos karaktereknek Akrapovič kipufogódobot, gyorsváltót és versenystílusú mart elemeket, míg a funkcionalitást előtérbe helyezőknek túraplexit, fűtött markolatot, puha oldaldobozokat és még kényelmesebb üléseket kínálnak.
Ezzel nincs vége!
Aki még többre vágyna, 2017 tavaszától már megkaparinthatja a modell még kifinomultabb, s a hagyományoknak megfelelően SP típusnevet viselő változatát.

A még tüzesebb és vonzóbb gépet – egyebek mellett – spéci felfüggesztése, és színes TFT-kijelzős műszeregysége különbözteti meg a közkedvelt alapmodelltől. További információk a vadonatúj motorról a Yamaha Magyarország honlapján találhatók.