Az Euro 5 közelgő bevezetése miatt aligha nőhet az egyébként is végletekig kihegyezett gyorsasági gépek teljesítménye, ezért a gyártók inkább a súlycsökkentésre fókuszálnak.
Szokás szerint a kaliforniai környezetvédelmi hatóságnál jelentették be elsőként az újdonság érkezését, mely a hivatalos adatok szerint jelentősen, hozzávetőleg tíz kilóval könnyebb lesz, mint elődje. Egyben az is kiderült, hogy a közkedvelt CBR nem kapja meg a régóta pletykált DCT-erőátvitelt, legalább is a bejegyzés szerint hagyományos hatos váltó dolgozik majd a Hondában.

Több modellel ellentétben a Honda újdonsága valóban hatszázas lesz, 599 köbcentis összlökettérfogattal száll ringbe, tehát a Supersport-vb-n szereplő motor közvetlen leszármazottja kerül a boltokba. Teljesítményéről egyelőre nincs pontos információ, sőt a tengerentúli hivatal igazolása arra sem garancia, hogy Európába eljut majd a 2019-es CBR, mindenesetre bizakodhatunk, hogy újabb taggal bővül a szinte kihalásra ítélt kategória.