Maga az országos rendőrfőkapitány-helyettes mesélt az új rendszerről az InfoRádióban.
A Nyugat-Európában és egyebek mellett Szerbiában is működő rendszer lényege, hogy nem a pillanatnyi gyorshajtást vizsgálja, hanem azt, hogy két pont között milyen átlagsebességgel haladt az autó vagy motorkerékpár.
Szinte minden adott az átlagsebesség-méréshez
A beruházáshoz nincs szükség új eszközökre, hiszen a VÉDA-hálózatot csak módosítani kell, hogy alkalmassá váljon a feladatra. Halmosi Zsolt hozzátette: nemcsak az egyes kapuk közötti sebességátlagot tudják majd mérni, hanem azt is, hogy például a VÉDA és a következő, út szélén felállított mobil traffipax között milyen tempóval haladt a jármű.

Hegylakók különvélemény: Persze most sem eszik ezt olyan forrón, mint ahogy a hírből tűnhet, ugyanis technikai és jogszabályi feltételek is hiányoznak a megvalósításhoz. Szóval csak nyugi, egyelőre nem fenyeget az a veszély, hogy akkor is megbüntetnek, ha hosszú kilométerek óta nem láttál traffit, ugyanakkor érdemes felkészülni – egy-két éven belül kézzelfogható valóság lehet Magyarországon is az osztrák utakon oly’ sokszor látott megoldás.