Átdolgozott erőforrás, megannyi vezetéssegítő segédlet és ergonomikusabb kialakítás jellemzi az újdonságokat.
Az erőtől duzzadó, 1301 köbcentis V2-esek teljesítményére eddig sem lehetett panaszunk, ezért ezen nem is változtattak, ellenben az átdolgozott erőforrás még combosabbá vált az alsó fordulatszám-tartományban, a kifinomult elektronikai arzenálnak köszönhetően még könnyebb megzabolázni az osztrákok újdonságait.

Nem maradt érintetlen az egyik legdurvább csupaszmotor, a 1290 Super Duke R sem, ebben tovább fejlesztett WP futómű felel az úttartásért, hatékonyabbá vált a Brembótól érkező, monobloc nyergekre épült fékrendszer, és megjelent a hátsó kerék tapadásvesztését megakadályozó MSR, ami tulajdonképpen a csúszókuplung feladatát veszi át, csak sokkal pontosabb, hatékonyabb formában.

Az újdonságokat hamarosan a nagyközönség is láthatja, forgalmazásuk pedig várhatóan 2019 tavaszán kezdődik.
