Nem aprózták el a japán mérnökök: egyenesen Marquez vb-győztes motorjáról ültetek át hasznos újításokat, hogy a Fireblade még ütőképesebb legyen…
Ma végre lehullt a lepel, és a sok-sok pletyka után élőben is megcsodálhattuk az új, 2019-es Honda CBR1000RR Fireblade-et, sőt a modell még hegyesebb SP változata is jelen volt a milánói seregszemlén.

Íme, röviden a legfontosabb újítások:
- Továbbfejlesztett kipörgésgátló (HSTC) dolgozik a motorban, mely ezáltal még kifinomultabban reagál a gázparancsokra
- Önálló, a kipörgésgátlótól független egykerekezés-gátló került a 2019-es Fireblade-be
- Átdolgozott fojtószelepének köszönhetően még pontosabban adagolható a gáz, egyszersmind határozottabb a kigyorsítás
- A blokkolásgátló – nagy tempónál – kevésbé drasztikusan avatkozik közbe, hogy az RR még alkalmasabbá váljon a zártpályás használatra
- Új fényezések
Egyből kettő: a CBR1000RR mellett megjelent az új SP kivitel is
A 2017-ben kívül-belül megújult modell új változata főként az elektronikus segédletek terén lépett előre. Fontos részlet, hogy a fejlesztés „házon belül” zajlott, azaz nem egy külső cég, hanem a Honda K+F mérnökei, valamint a HRC szakemberei működtek közre a munkában.

Mindkét modell, név szerint a CBR1000RR és az CBR1000RR SP is megkapja az új fejlesztéseket, vagyis a jobbára közúton motorozók is élvezhetik a versenysportból származó újítások előnyeit.