Az Aprilia után a Norton is megfelezte V4-es superbike-erőforrását, és az így nyert hajtómű köré építette új, pillekönnyű gyorsasági motorját.
Soros, kéthengeres, 650 köbcentis motor hajtja a Norton tegnap leleplezett újdonságát, a Superlightot. Ezúttal a név nem egyszerű marketingcélokat szolgál, valóban tökéletesen illik az éjfekete köntöst viselő masinára, elvégre a Norton 158 kilós száraztömeggel mérlegel. Nem lehet panasz a teljesítményére sem, 105 lóerő bőven elég egy ilyen karcsú motorba, főként a combos, 75 Nm-es forgatónyomatékkal társítva.
Már most biztos, hogy a Superlighttal beneveznek a Man TT-re, ahol a Lightweight osztályban szeretnének diadalmaskodni vele.
Norton Superlight: a 152 kilós tömeg új mérce a sportmotorok között
Napjaink trendjeinek megfelelően a Norton felszereltsége igencsak gazdag, egyebek mellett héthüvelykes HD-kijelző, hattengelyes IMU, gyorsváltó és állítható rögzítési pontú Öhlins felfüggesztés jellemzi a motort. Utóbbi révén teljesen személyre szabható a viselkedése, tekintve, hogy a Superlight tengelytávja és utánfutása egyaránt változtatható. A drága összetevőket és a bámulatosan alacsony tömeget látva nem is túlzás, hogy a cég 19 950 fontot, azaz átszámítva 7,2 millió forintot kér a különleges, 2019-től megvásárolható motorért.


