Share the post "Viszlát, Sólyom! – végleg leállítják a Suzuki Hayabusa gyártását"
Éppen húsz évvel a modell bemutatása után befejezi pályafutását az egyik legismertebb és leggyorsabb kétkerekű, a Suzuki GSX1300R, ismertebb nevén a Hayabusa.
Alig egy hónap múlva, 2018. december 31-én végleg leállnak a zakatoló gyártósorok, és befejeződik a Suzuki Hayabusa két évtizedes pályafutása – jelentette be a Suzuki. A nyugdíjazás elsődleges oka az EU 168/2013 rendelete, mely szerint nem forgalmazhatnak Euro 3-besorolású motorokat az öreg kontinensen.
Távirányítós, NFC-s sisakbeszélő EU-s raktárból: 19 800 Ft
Nem kérdés, hogy a Busa jelenlegi erőforrását túl drága lenne továbbfejleszteni, hogy teljesítse az Euro 4, illetve az egy év múlva életbe lépő Euro 5 követelményeit.
Búcsúzik a Suzuki Hayabusa – egy korszak vége
Kicsit lapozzunk vissza, és nézzük meg, hányféle Hayabusát láthattunk az utakon az elmúlt két évtizedben! Meglepően kevés alkalommal módosították az 1998-ban bemutatott GSX1300S-t, a kezdetben 175 lovas, 1298 köbcentis modell előbb 2002-ben új kipufogórendszert kapott, hogy megfeleljen az Euro 2 normának, ugyanebben az évben már új műszeregység és tökéletesített kuplungmunkahenger dolgozott a gépen, majd 2008-ban jött a nagy dobás: 1340 köbcentivel és 197 lóerővel szállt szembe az új kihívó ZZR1400-zal.
Tíz éve, 2008-ban érkezett az új, 1340-es erőforrás, ezzel együtt pedig a hatékonyabb hűtőrendszer és a rövidebbre szabott végáttétel, hogy még pörgősebb legyen a motor
Utoljára 2013-ban frissítették a Busát, ekkor nyugdíjazták a sokat bírált fékrendszert, az ósdi nyergek helyére Brembo Monoblocok érkeztek és megjelent az ABS. Napjainkig ez a változat fut, de már csak december utolsó napjáig – miután leállítják a gyártását, az USA piacon még elérhetőek lesznek a raktáron maradt példányok, de utána végleg eltűnik a szalonokból.
Időszerű volt – 15 évvel a Busa premierje után végre teljesítményéhez méltó fékrendszer került a motorra
Megosztó személyiség volt a Busa, imádói és bírálói is akadtak szép számmal, de az tény, hogy nélküle szürkébb lett volna a motorozás történetének elmúlt húsz éve. Akárhogy is: viszlát, Busa – jó, hogy itt voltál!
Frissítve (2018. 12. 18.)
Időközben pontosították a hírt, és a Suzuki illetékesei megerősítették, hogy kizárólag Japánban függesztik fel a Busa gyártását, és az Egyesült Államokban továbbra is kapható lesz a – helyben készülő – motor.
Share the post "Viszlát, Sólyom! – végleg leállítják a Suzuki Hayabusa gyártását"

