Végre egy helyen megtalálod, hogy milyen módon és mennyit kell csengetned a külföldi autópályák használatáért? Majdnem, ugyanis a ma megjelent „gyűjtemény” korántsem teljeskörű, ezért kiegészítettük kicsit…
Összegyűjtötte a nyári utazások legnépszerűbb célországainak autópályadíj-fizetéssel összefüggő tudnivalóit az e-autopalyamatrica.hu – áll az MTI hírében, bár kissé túl optimista a „tudnivalók” kifejezés, hiszen több pontos is hiányos a felsorolás.
- Ausztriában a hazaihoz hasonló időalapú matricás rendszer van érvényben. A matricát a szélvédőre kell ragasztani, amely a magyarországi benzinkutakon is beszerezhető, illetve online is megvásárolható az e-matrica.
- Az egyik legnépszerűbb autós célpont Horvátország, ahol kapus rendszeren keresztül kell fizetni az autópályák használatáért készpénzzel – kunával, euróval -, vagy bankkártyával (kimaradt, hogy előre feltöltött ENC-vel is lehet, ha nem akarod sorban állással szívatni magad… – a szerk.)
- Szerbiában is kapus rendszeren keresztül lehet kiegyenlíteni az úthasználat díját, a kártyás fizetés a kapuk mindegyikénél lehetséges, de fizethetünk készpénzzel is.
- Szlovéniában időalapú matricás rendszer van, a matricák beszerezhetők benzinkutaknál, akár Magyarországon is a Mol-kutaknál.
- Csehország autópályáin e-matricás rendszer van érvényben, motorkerékpárral viszont az autópályák használata ingyenes.
- Szlovákiában időalapú matricás fizető rendszer van, a matricát kötelező a szélvédőre ragasztani. Motorkerékpárral az autópályák használata ott is ingyenes.
- Románia teljes úthálózatán matricás fizető rendszer van használatban.
- Franciaországban és Olaszországban fizetőkapus rendszer működik.
- Németországban az autópályák használata személyautóval és motorkerékpárral minden szakaszon ingyenes.
- Svájcban az autópályák és autóutak használatához éves matricát kell vásárolni, amelynek ára 40 svájci frank – ismerteti az e-autopalyamatrica.hu a honlapján

Sajnos az oldal „gyűjtése”, mint láthatjátok, erősen hiányos, hiszen
például kimaradt belőle, hogy Romániában sem kell matricát venni a motorokra, illetve a díjak is csak hellyel közzel vannak feltüntetve, és Horvátországnál érdemes lett volna megemlíteni a rendkívül hasznos ENC-t.
Kiindulásnak tehát – szűken – elég ez a rövid vázlat, de ha többre vagy kíváncsi, ajánljuk figyelmedbe az alábbi cikket, ahol a kinti autópályakezelők honlapjai is közvetlenül elérhetőek, így teljeskörű információt találsz, mielőtt útnak indulsz.