Itthon sincs ellenfele az új MT-07-nek

Itthon sincs ellenfele az új MT-07-nek

              - Címkék |Kiemelt cikk

Noha a többségnek csak az új frontkiképzés tűnik fel, valójában sokkal több ponton változott az MT-07 – idei változata erősebb fékeket kapott és más lett az üléshelyzet is. Nem véletlen, hogy egyszerűen verhetetlen Magyarországon…

Hogy a motor szépségét illetően jó vagy rossz választás volt-e az új fényszóró és „fejidom”, azt mindenki döntse el maga – mindenesetre megosztó a dizájn, az biztos. Viszont tagadhatatlan, hogy az új, 2021-es modell első lámpája hatékonyabban világít és így könnyebb észrevenni a motorost, vagyis a fejlesztés egyértelműen dicsérendő.

A három másik japán gyártó nakedjeit is maga mögé utasította az új MT-07

Az MT-07 lett a legnagyobb darabszámban eladott csupaszmotor Magyarországon

Mivel bevált darabról van szó, éppen csak annyit változtattak a sorkettes erőforráson, hogy megfeleljen az Euro5-nek, ám a károsanyag-kibocsátás csökkentése nem ment a teljesítmény rovására – továbbra is 73 lóerőt tud a jó öreg CP2-es.

Valószínűleg a tulajdonosok véleménye is közrejátszott abban, hogy szélesebb, egyszersmind változó keresztmetszetű kormány került az új MT-be

Hogy megőrizze karcsúságát, az MT-07 üzemanyagtartálya csak 14 liternyi benzint nyel el, de mivel kimondottan étvágytalan modellről van szó, így is jóval többet elmegy egy tankolással, mint amennyit egy átlagos motoros egyhuzamban kibír a nyeregben. Az MT-tulajdonosok bő négyliteres átlagot mértek, vagyis elég háromszáz kilométerenként betérni a benzinkútra.

A 4,2 literes átlagfogyasztás révén ingázó- vagy futármotornak is ideális lehet a karcsú MT-07

Talán az idei fejlesztés legfontosabb állomása volt a fékrendszer lecserélése, mely során 282-ről 292 mm-re nőtt a tárcsaátmérő, s négydugattyús féknyergek fogják közre az új, nagyobb tárcsákat.

Az új modellt megkoronázza a gyárilag felszerelt Michelin Road 5 abroncs, ami annak dacára alapáras, hogy az MT-07 kimondottan kedvező áron kapható – mindössze 2 698 000 forintba kerül. Ha kíváncsi vagy minden fontos részletre, itt találsz további érdekességeket és látványos képeket az új MT-07-ről.

Nem véletlen hát, hogy ilyen népszerű a modell: a Datahouse mai jelentése szerint a Yamaha MT-07-ből adták el a legtöbbet az itthon forgalmazott csupaszmotorok közül. Többek között olyan neves gépeket utasított maga mögé a 2021-es versenyben, mint a Honda CB500 és 650, a KTM 390 Duke, Suzuki GSX-S750 és 1000, valamint a Kawasaki Z900.

A legtöbbet vásárolt új csupaszmotorok Magyarországon (2021)

1. Yamaha MT-07

2. Honda CB650

3. Suzuki GSX-S750

4. KTM 390 Duke

5. Suzuki GSX-S1000

6. Honda CB500

7. Kawasaki Z900

8. BMW F 900 R

9. Kawasaki Z650

10. Ducati Scrambler

Természetesen A2-es, 48 lovas változat is kapható a modellből, és az átalakításnak nincs felára – ugyanúgy 2,7 millióba kerül, mint a nyitott kivitel

Műszaki adatok – Yamaha MT-07

Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, kéthengeres, DOHC-vezérlésű

Összlökettérfogat (cm3): 689 Furat x löket (mm): 80 x 69,6

Csúcsteljesítmény (kW/LE/ford.perc): 54/73,4/8750 (A2-es változat csúcsteljesítménye: 35 kW/48 LE)

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 67/6500

Sebességváltó: hatfokozatú

Gumiméret elöl/hátul: 120/70 ZR 17/180/55 ZR 17

Fékrendszer elöl: Két 298 mm-es tárcsa négydugattyús féknyereggel

Fékrendszer hátul: 245 mm-es szimpla tárcsa

Tengelytáv (mm): 1400

Ülésmagasság (mm): 780

Üzemanyagtartály térfogata (l): 14

Fogyasztás (l/100 km, tulajdonosi mérések átlaga): 4,18

Menetkész tömeg: 184 kg

Vételár: 2 698 000 Ft, A2-es változat ára: 2 698 000 Ft